دسته‌بندی نشده

آباژور چه رنگی بخریم؟

آباژور چه رنگی بخریم؟

رنگ آباژور هم بر روی پخش نور تاثیر می‌گذارد و هم روی زیبایی کلی محیط. پس در انتخاب رنگ دقت کنید.

عوامل مهم در انتخاب رنگ برای آباژور

عوامل مهم در انتخاب رنگ برای آباژور

  • متناسب با کاربرد اتاق

اولین قدم در انتخاب رنگ مناسب برای آباژور، در نظر گرفتن هدف اتاق است. رنگ آباژور باید متناسب به محیط هر اتاق انتخاب بشه. مثلا برای پذیرایی که استراحت و معاشرت در آن اتفاق می‌افتد، رنگ‌های گرم مثل بژ نرم یا کهربایی روشن می‌توانند فضایی دنج ایجاد کنند. برعکس برای محل کار یا اتاق مطالعه رنگ‌های خنک مثل سفید یا خاکستری روشن بهتر است چون نور روشن و واضح‌تری ارائه می‌دهد.

در اتاق خواب‌ها رنگ‌های نرم‌تر مثل آباژورهایی با رنگ‌های پاستلی یا رنگ‌های مات می‌توانند فضای آرامبخش و آرام ایجاد کنند. اگر می‌خواهید برای اتاق کودکان آباژور انتخاب کنید رنگ‌ها باید شاد باشد؛ رنگ‌هایی مثل آبی روشن یا زرد شاد که می‌تواند حس شادابی را به اتاق اضافه کنند.

  • هماهنگی با دکوراسیون اتاق

عامل مهم دیگر در انتخاب رنگ اطمینان از هماهنگی آن با دکوراسیون موجود است. رنگ آباژور باید با پالت رنگی اتاق از جمله رنگ دیوارها، مبلمان و تزئینیات اتاق هماهنگ باشد. اگر فضای شما دارای رنگ‌های خنثی است یک آباژور با رنگ جسور می‌تواند به عنوان یک نقطه جذاب عمل کند. به عنوان مثال، یک آباژور قرمز پررنگ یا آبی تیره می‌تواند رنگ و لعاب به محیط اضافه کند.

اما اگر اتاق شما در حال حاضر پر از رنگ‌ها و الگوهای مختلف است، پس یک آباژور خنثی‌تر بخرید تا فضا را زیادی شلوغ نکنید. آباژور‌های سفید،کرم یا خاکستری می‌توانند یک جو آرام‌بخش برای دکوراسیون پر جنب و جوش و شلوغ ایجاد کنند.

  • تاثیر رنگ آباژور

رنگ آباژور روی نحوه پخش نور در سراسر اتاق تأثیر می‌گذارد. رنگ‌های روشن‌تر تمایل دارند نور بیشتری را از خود عبور دهند و محیطی روشن‌تر ایجاد کنند که برای کارهایی مانند خواندن یا آشپزی ایده‌آل است. آباژورهای سفید یا روشن می‌توانند روشنایی را افزایش دهند و باعث شوند فضاها بازتر به نظر برسند.

برعکس، رنگ‌های تیره نور بیشتری را جذب می‌کنند و در نتیجه درخشش نرم‌تری ایجاد می‌کنند. موقع انتخاب رنگ مناسب ضروری است که میزان نوری را که در فضا می‌خواهید در نظر بگیرید.

  • رنگ متناسب با ترجیحات شخصی

در نهایت، انتخاب رنگ آباژور باید سبک و ترجیحات شخصی را نشان دهد. چه سبک مینیمالیست دوست دارید یا عاشق فضای بوهمی و روستایی هستید رنگ باید با سبک خانه شما هماهنگ باشد.

بهترین مکان‌ها برای قرار دادن آباژوربهترین مکان‌ها برای قرار دادن آباژور

  • قرار دادن آباژور در پذیرایی

قرار دادن یک آباژور ایستاده با رنگ جذاب در کنار پذیرایی گوشه‌ای دنج برای خواندن ایجاد می‌کند.

موقع انتخاب رنگ و استفاده از آباژورهای رومیزی هماهنگ بودن آن با دکوراسیون محیط و رنگ مبل‌ها را در نظر بگیرید.

آباژور برای اتاق خواب

  • آباژور برای اتاق خواب

آباژورهای رومیزی کنار تخت با رنگ‌های نرم می‌توانند روشنایی ملایمی را فراهم کنند که برای آرام شدن در پایان روز عالی است. قرار دادن این آباژورها در دو طرف تخت، تقارن و تعادل ایجاد می‌کند و جذابیت زیبایی‌شناسی اتاق را افزایش می‌دهند.

  • استفاده از آباژور در محیط کار

در اتاق کار روشنایی مؤثر برای تمرکز زیاد مهم است. قرار دادن یک آباژور رومیزی در محل کار شما می‌تواند نور خوبی را فراهم کند و همچنین به عنوان یک اکسسوری شیک عمل کند. رنگ آباژوری را انتخاب کنید که سبک شخصی شما را منعکس کند.

علاوه بر این، گذاشتن آباژورها در گوشه‌ها یا کنار قفسه‌های کتاب می‌تواند زیبایی اتاق را افزایش داده و روشنایی محیطی را فراهم کند.

  • آباژور برای راهرو

قرار دادن آباژور در این مناطق می‌تواند فضاییی جذاب ایجاد کند. رنگ را متناسب با حال و هوای راهرو انتخاب کنید.

سخن پایانی

انتخاب رنگ مناسب برای آباژور یک جنبه مهم از دکوراسیون داخلی است که می‌تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد و زیبایی تأثیر بگذارد. با در نظر گرفتن هدف اتاق، هماهنگی با دکوراسیون موجود، درک اثرات پخش نور و انعکاس سبک شخصی افراد می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند که فضاهای زندگی خود را بهبود بخشند. در نهایت انتخاب رنگ مناسب برای آباژور می‌تواند نه تنها نحوه ظاهر یک اتاق بلکه احساس آن را نیز تغییر دهد.

خرید از لاکچری لایت

برای خرید انواع آباژور می‌توانید با خیال راحت به فروشگاه لاکچری لایت مراجعه کنید چون می‌توانید هر سبک و رنگی از آباژوری را که بخواهید در این فروشگاه پیدا کنید. اگر قصد خرید آنلاین دارید می‌توانید به سایت لاکچری لایت مراجعه کرده و انواع لوسترها را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *