دسته‌بندی نشده

برای سقف کوتاه چه لوستری مناسب است؟

برای سقف کوتاه چه لوستری مناسب است؟

انتخاب و خرید لوستر مناسب برای اتاقی با سقف‌های کوتاه می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد. انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به احساس تنگ شدن محیط یا حتی خطرات ایمنی شود. در این مقاله قصد داریم انواع لوسترهایی را که برای سقف‌های کوتاه مناسب هستند را بررسی کنیم.

به طور معمول، سقف‌های زیر 2.5 متر کوتاه در نظر گرفته می‌شوند. در چنین فضاهایی، انتخاب وسایل روشنایی که اتاق را شلوغ نکنند یا مانع حرکت شوند، بسیار مهم است.

اندازه مناسب لوستر برای سقف کوتاه

اندازه مناسب لوستر برای سقف کوتاه

موقع انتخاب لوستر برای سقف کوتاه اندازه یک عامل حیاتی است. ارتفاع لوستر نیز باید در نظر گرفته شود. در حالت ایده‌آل، پایین لوستر نباید کمتر از 2 متر از کف آویزان شود تا از مشکلات محدود کردن فضا جلوگیری شود یا به قول معروف دست و پا گیر نباشد. در اتاق‌هایی با سقف‌های 2.5 متری، لوستر در حالت ایده‌آل نباید بیش از 30 سانتیمتر قد داشته باشد.

تکنیک‌های نصب لوسترهای سقف کوتاه

تکنیک‌های نصب لوسترهای سقف کوتاه

  1. بعضی از لوسترها با زنجیرها یا میله‌های قابل تنظیم تولید می‌شوند که موقع نصب این امکان را به افراد می‌دهند تا ارتفاع موردنظر خود را تنظیم کنند. این ویژگی می‌تواند در اتاق‌هایی با ارتفاع‌های مختلف سقف یا جایی که چیدمان مبلمان ممکن است تغییر کند، مفید باشد.
  2. موقع نصب یک لوستر برای سقف کوتاه، نصب آن در ارتفاع مناسب خیلی مهم است. توصیه کلی این است که پایین لوستر را حداقل 2 متر بالاتر از کف نگه دارید. این باعث می‌شود که لوستر محدودیت رفت و آمد ایجاد نکند.
  3. برای تقویت طرح کلی روشنایی در اتاقی با سقف‌های کوتاه، می‌توانید از ترکیبی از لوسترها و سایر منابع نور مانند چراغ‌های دیواری یا نورپردازی توکار استفاده کنید. این رویکرد لایه بندی شده می‌تواند به پخش یکنواخت نور در فضا در حالی که از غالب شدن بیش از حد هر یک از وسایل روشنایی جلوگیری می‌کند، کمک کند.

انواع لوستر برای سقف کوتاه

انواع لوستر برای سقف کوتاه

  • لوستر مدرن SMD

برای انتخاب لوستر پذیرایی برای سقف کوتاه باید دقت کنید که اندازه خود لوستر باید کوچیک باشه و ارتفاع سیم لوستر قابلیت تنظیم داشته باشد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سثقف کوتاه لوستر مدرن SMD است که انواع مختلفی دارد.

  • لوستر سقفی مارپیچ

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سقف‌های کوتاه، لوستر کم‌حجم است. لوسترهای کم‌حجم به طور خاص برای قرار گرفتن نزدیک به سقف طراحی شده‌اند و آنها را به انتخابی عالی برای اتاق‌هایی با فضای عمودی محدود تبدیل می‌کنند. یکی از این لوسترهای کم حجم لوستر سقفی مارپیچ است.

  • لوستر سقفی مدرن WL12

دسته‌ای از لوسترها برای سقف کوتاه هستند که هم سطح یا نیمه هم سطح سقف نصب می‌شوند. این مدل لوسترها مستقیماً روی سقف نصب می‌شوند. یکی از این مدل لوسترها لوستر سقفی مدرن WL12 است. مزیت این لوستر این است که زمان نصب فاصله‌ای با سقف ندارد و به سقف می‌چسبد.

  • لوسترهای خطی

برای اتاق‌های عریض‌تر مثل اتاق‌های غذاخوری یا جزیره‌های آشپزخانه، لوسترهای خطی می‌توانند یک انتخاب ایده‌آل باشند. این وسایل روشنایی کشیده هستند و معمولاً پایین‌تر از لوسترهای سنتی آویزان می‌شوند اما همچنان می‌توانند در فضاهایی با سقف‌های کوتاه به طور مؤثری کار کنند.

از محبوب‌ترین لوسترهای خطی می‌توان به لوستر سه شاخه خطی الن یا لوستر سه شاخه خطی گاتا اشاره کرد.

  • لوستر آویز مدرن استوانه لامپ خور

یکی از این لوسترها، لوستر آویز مدرن استوانه لامپ خور است که ارتفاع کابل آ« قابل تنظیم است و شما می‌توانید بستنه به نیاز خود آن را تغییر دهید.

  • آویز سه شاخه باربا

چراغ‌های آویز در حالی که به عنوان لوستر طبقه‌بندی نمی‌شوند اما می‌توانند به عنوان جایگزین‌های شیک برای لوستر برای سقف کوتاه عمل کنند. چراغ‌های آویز که در سبک‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند، می‌توانند به صورت جداگانه یا در خوشه‌ها آویزان شوند. یکی از انواع این چراغ‌ها، آویز سه شاخه باربا است که کابلی به ارتفاع 80 سانتی متر است که دارای قابلیت تغییر می باشد و متناسب با فضایی که در آن نصب می شود می توانید تنظیم کنید که کوتاه یا بلند باشد.

  • آویز تک شعه چند وجهی متوسط

طول کابل آن 80 سانتی متر است که دارای قابلیت تغییر می باشد و می توانید به صورت دلخواه کابل آن را کوتاه یا بلند در نظر بگیرید به همین دلیل لوستر مناسب برای سقف کوتاه است.

سخن پایانی

انتخاب لوستر برای سقف کوتاه نیاز به بررسی دقیق طراحی، اندازه و تکنیک‌های نصب دارد. لوسترهای کم‌حجم، لوسترهای هم سطح، نیمه هم سطح و خطی می‌توانند به طور مؤثری فضا را روشن کنند. با رعایت دستورالعمل‌های اندازه و انتخاب مواد و رنگ‌های روشن، صاحبان خانه‌ها می‌توانند یک فضای زیبا و باز ایجاد کنند.

در نهایت لوستر مناسب می‌تواند هم به عنوان یک منبع نور کاربردی و هم یک عنصر تزئینی خیره کننده عمل کند و زیبایی هر اتاقی با سقف‌های کوتاه را افزایش دهد.

خرید از لاکچری لایت

فروشگاه لاکچری لایت یکی از مراکزی است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد چون می‌توانید هر سبک لوستری که برای اتاقی با سقف کوتاه هماهنگ است را در بازه قیمتی متنوع تهیه کنید. برای راحتی مشتریان عزیز خرید لوستر پذیرایی و اتاق خواب هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین وجود دارد. کافی است به سایت لاکچری لایت مراجعه کنید و انواع لوسترها را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *