مقالات وب سایت

ارتفاع چراغ دیواری حیاط باید چقدر باشد؟

چراغ دیواری حیاط

تعیین ارتفاع چراغ دیواری حیاط یکی از موارد مهمی است که علاوه بر افزایش جذابیت و زیبایی محیط، بر میزان نوردهی چراغ نیز تأثیر زیادی دارد. اگر چراغ های دیواری در مکان و ارتفاع مناسب نصب نشوند نور کافی برای دید در شب را تأمین نمی کنند. علاوه بر آن با به هم ریختن دکوراسیون محیط، جذابیت و زیبایی آن را از بین خواهند برد.

مشاهده کنید » چراغ حیاطی

ارتفاعی که معمولاً چراغ های دیواری باید در آن نصب شوند به عوامل مختلفی بستگی دارد. این چراغ ها علاوه بر آنکه در محیط بیرونی و فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد فراوان دارند. به همین دلیل ارتفاع مناسب برای نصب این چراغ ها در مکان های مختلف با هم فرق خواهد داشت.

به منظور آشنایی شما با این عوامل و ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری در حیاط، در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

چراغ دیواری حیاط چیست؟

ممکن است انواع مختلفی از چراغ های نصب شده بر دیوار در محیط های عمومی و حیاط بعضی از منازل نظر شما را جلب کرده باشد. چراغ های دیواری همان طور که از نام آنها پیدا است در دیوار و مناطق عمودی نصب شده و اکثراً جنبه دکوراتیو دارند.

ارتفاع چراغ دیواری حیاط در مناطق مختلف با هم متفاوت بوده و بر اساس اهداف نصب، در ارتفاعات مختلف نصب می شود. انواع چراغ های دیواری معمولاً در کنار سیستم نوردهی اصلی استفاده شده و برای تزیین و افزایش جذابیت محل به کار برده می شوند.

مزایای استفاده از چراغ دیواری حیاط

استفاده از چراغ های دیواری برای نورپردازی محوطه بیرونی ساختمان یا مکان های عمومی علاوه بر ایجاد زیبایی در محیط، مزایای بی شمار دیگری نیز دارد که در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

ارتفاع چراغ دیواری حیاط
  • چراغ های دیواری حیاط در محوطه های تجاری، اداری، مسکونی و تفریحی قابل استفاده هستند.
  • این چراغ ها در مکان های باز و نیمه باز محوطه مانند استخر، بالکن، آلاچیق و… مورد استفاده قرار می گیرند.
  • علاوه بر محیط های بیرونی ساختمان، از چراغ های دیواری برای دکوراسیون مناطق داخلی منازل و متناسب با سبک طراحی استفاده می شود.
  • تعیین ارتفاع چراغ دیواری حیاط به صورت استاندارد،باعث تابش نور از جهات مورد نظر شده و تأثیر بسزایی در افزایش جذ بصری محوطه دارد.
  • ترکیب چراغ های دیواری با المان های نورپردازی مختلف، جذابیت نمای ساختمان را دو برابر می کند.
  • میزان و جهت تابش نور در بسیاری از چراغ های محوطه، قابلیت تنظیم شدن دارد.
  • چراغ های دیواری در مکان های مختلف به سهولت نصب می شوند.
  • استفاده از چراغ های دیواری برای نورپردازی محوطه، بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

تعیین ارتفاع نصب چراغ متناسب با کاربرد چراغ دیواری حیاط

سپری نمودن اوقات فراغت خود در کنار خانواده و عزیزان و در محیط سرسبز و باز محوطه ساختمان، یکی از تفریحات سالم و جذاب برای خانواده ها به شمار می رود. حال اگر این فضا نور کافی برای دید نداشته باشد هیچ جذابیتی برای گذراندن اوقات فراغت نخواهد داشت. همچنین در این صورت امنیت محیط به خصوص برای کودکان، پایین آمده و ممکن است باعث وحشت آنان شود.

استفاده از چراغ های دیواری در کنار چراغ های دیگر محوطه، باعث افزایش نور و ایجاد دید کافی در فضای بیرونی ساختمان می شود. در صورتی که ارتفاع چراغ دیواری حیاط و مکان نصب این چراغ ها مناسب باشد میزان نوردهی آن تا میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

علاوه بر آنکه چراغ های دیواری نقش مؤثری در افزایش روشنایی محیط دارند‌ به سبب تولید در رنگ های و طرح های دلخواه، جذابیت بی نظیری به مکان های مورد استفاده می بخشند؛ بنابراین با استفاده از این چراغ ها در رنگ ها و مدل های متناسب با دکوراسیون محوطه، زیبایی فضا را دو چندان خواهید نمود. شما می توانید برای انتخاب مناسب ترین و با کیفیت ترین چراغ دیواری متناسب با فضای بیرونی ساختمان خود، با مشاوران لاکچری لایت در ارتباط بوده و در این مورد مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

تعیین ارتفاع نصب چراغ متناسب با جهت تابش نور چراغ دیواری حیاط

چراغ های دیواری در مدل های مختلفی که از نظر میزان و جهت تابش نور، با هم فرق دارند تولید می شوند. البته برای افزایش بازدهی در تابش نور با زاویه مناسب و به دنبال آن، افزایش جذابیت دیزاین فضا، ارتفاع چراغ دیواری حیاط باید متناسب با نوع چراغ و زاویه تابش نور آن تعیین شود.

توجه داشته باشید که چراغ های دیواری از نظر زاویه تابش نور، به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. چراغ های دیواری با تابش نور مستقیم و متمرکز به سمت بالا
  2. چراغ های دیواری با تابش نور مستقیم و متمرکز رو به پایین
  3. چراغ های دیواری با افشان به سمت بالا
  4. چراغ های دیواری با زاویه تابش به بالا و پایین

مشاهده کنید » چراغ چمنی

نکات مهم در تعیین ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری حیاط

همان طور که گفته شد چراغ های دیواری علاوه بر کمک به تأمین روشنایی محیط، با ایجاد سایه روشن در دکوراسیون، سبب جذابیت آن می شوند؛ بنابراین لازم است در تعیین ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری دقت زیادی به خرج دهید. عواملی که در تعیین ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری اهمیت بیشتری دارند به شرح زیر می باشند:

  • بافت دیوار تأثیر زیادی در تعیین ارتفاع چراغ دیواری حیاط دارد. با توجه به بافت دیوار می توان چراغ ها را در ارتفاع بالا یا پایین نصب کرد.
  • زاویه تابش نور چراغ دیواری از عوامل مهم در تعیین ارتفاع نصب چراغ دیواری محسوب می شود. اگر چراغ ها دارای زاویه تابش رو به بالا هستند بهتر است با ارتفاع کمتر نصب شوند. همچنین اگر زاویه تابش رو به پایین دارند، مکان مناسب برای نصب آنها، قسمت های مرتفع دیوار است.
  • مشخص کردن اهداف خود از نصب چراغ دیواری اهمیت زیادی در تعیین ارتفاع نصب چراغ دارد. به عنوان مثال محل نصب چراغ هایی که فقط برای افزایش روشنایی محیط مورد استفاده قرار می گیرند با چراغ هایی که برای دیده شدن یک مجسمه یا کنده کاری روی دیوار کاربرد دارند متفاوت است.
  • سبک دکوراسیون محوطه از دیگر عوامل تعیین کننده ارتفاع چراغ های دیواری است.

کلام آخر

نصب چراغ های دیواری در محوطه بیرونی ساختمان اهمیت زیادی در زیباسازی محیط و افزایش جذابیت و چشم نوازی آن دارد؛ اما این در صورتی است که چراغ مناسب انتخاب شده و در ارتفاع مناسب، نصب شود.

از این رو ارتفاع چراغ دیواری حیاط از نکات مهمی است که علاوه بر خرید چراغ متناسب با دکوراسیون حیاط، در ایجاد محیطی دلنشین و شیک بسیار مهم است. به همین دلیل لازم است برای تعیین ارتفاع مناسب برای نصب چراغ از مشاوران و طراحان در این زمینه کمک بگیرید. لاکچری لایت مرکز فروش تخصصی انواع چراغ های نورپردازی برای محیط داخلی و خارجی ساختمان است که می تواند مشاور خوبی برای شما در زمینه نصب چراغ در ارتفاع مناسب باشد؛ بنابراین با مراجعه به سایت لاکچری لایت علاوه بر مشاهده انواع متنوع چراغ دیواری و خرید آن متناسب با دکوراسیون محیط، خدمات مشاوره این مرکز در زمینه تعیین مکان و ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری دریافت خواهید کرد.

مشاهده کنید » چراغ پلاستیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *