دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید لوستر برای راه پله

راهنمای خرید لوستر برای راه پله

نورپردازی خوب برای راه پله‌ها نه تنها برای اطمینان از ایمنی و راحتی افرادی که از آن استفاده می‌کنند، بلکه برای برجسته کردن فضای مورد نظر ضروری است. برای اینکه راه پله کم نور خود را به یک ورودی دلپذیر تبدیل کنید، به نورپردازی محیطی و برجسته نیاز دارید تا راه پله شما را روشن کند و هر گوشه تاریکی را از بین ببرد. 

محبوب ترین انواع نورپردازی راه پله محبوب ترین انواع نورپردازی راه پله

نور خوب یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه راه پله شما تاثیری فراموش نشدنی بر بازدیدکنندگان شما می‌گذارد است. لوستر راه پله‌ نه تنها راه پله‌ها را روشن می‌کند، بلکه باعث می‌شود لوکس‌تر به نظر برسد. بنابراین انتخاب لوستر و روشنایی مناسب یک ضرورت است. برای روشن کردن راه پله، به چند منبع نورپردازی مختلف، از لوسترها و لوستر وید و نورهای آویز گرفته تا چراغ‌های توکار نیاز دارید. در زیر چند گزینه روشنایی راه پله وجود دارد که به آن اشاره می‌کنیم.

چراغ‌های توکار

چراغ توکار یکی از پرطرفدارترین انواع نورپردازی راه پله است. همان‌طور که از نام آن پیداست، این چراغ‌ها در داخل سقف نصب می‌شوند. چراغ‌های توکار فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و انتخاب مناسبی برای سقف‌های کوتاه هستند.

چراغ‌های آویزچراغ های اویز

اگر سقف به اندازه کافی بلند باشد می‌توان از آن در پله‌ها استفاده کرد. با این حال می‌توان از نورپردازی آویز در ترکیب با سایر چراغ‌ها نیز استفاده کرد. این چراغ‌ها برای سقف‌های بلند و همین‌طور نورپردازی‌های ترکیبی مناسب هستند.

لوسترهالوستر

لوستر به عنوان مظهر تجمل تلقی می‌شوند. آن‌ها اغلب مرکز هر فضایی هستند که توجه افراد را به خود جلب می‌کند. برای قرار دادن یک لوستر مدرن سقفی یا لوستر راه پله به فضای کافی نیاز دارید. اگر به دنبال خرید یک لوستر سبک کلاسیک هستید، خانه و یا فضای شما باید با سبک آن مطابقت داشته باشد. خانه‌های دوبلکس و یا رستوران‌ها و مکان‌های مجللی که فضای به نسبت بزرگتری دارند و سقف‌های آن‌ها به مراتب بلندتر هستند این نوع می‌تواند کاربرد ویژه‌ای داشته باشد.

لوستر حبابی مدرن: این نوع لوسترها برای فضاهای امروزی عالی هستند و از یک یا چند حباب با بدنه  فلز، فولاد و کربن ساخته شده‌اند. این لوستر خیره کننده یک ویژگی قابل توجه برای راه پله‌ها و سرسراها است.

لوستر سقفی کریستال: لوسترهای کریستالی یکی از انتخاب‌های محبوب برای نورپردازی راه پله هستند زیرا حسی جذاب و مجلل به زیبایی فضای شما می دهند. لوستر کریستال برنجی یکی از پرفروش‌ترین‌ها در این دسته می‌باشد.

لوستر خوشه‌ای: چراغ‌های آویز به شکل خوشه ای از هر نقطه از پله ها خیره کننده به نظر می‌رسند. چراغ آویز خوشه ای که از شیشه و فلز ساخته شده است، آبشاری بهشتی از درخشندگی را در راه پله شما ایجاد می‌کند.

دیوارکوب مدرن راه پله:چراغ دیواریدیوارکوب مدرن راه پله

نورپردازی دیواری نیز می‌تواند مسیر راه پله‌ی شما را روشن کند و در عین حال جذابیت را به آن اضافه کند. چراغ دیواری یا دیوارکوب مدرن راه پله انتخاب دیگری است که به‌ طور معمول بر روی دیوار راه پله‌ها نصب می‌شود. این وسایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نور لازم را برای عبور ایمن از پله‌ها فراهم می‌کنند و در عین حال به عنوان عناصر تزئینی نیز به شمار می‌روند. چراغ‌های دیواری راه پله مدرن در طیف وسیعی از سبک‌ها، از شیک و مینیمالیستی گرفته تا کلاسیک تر، ارائه می‌شوند که می‌توانند طراحی کلی یک راه پله را بهبود ببخشد.

دیوارکوب‌های راه پله امروزی را می‌توان با وسایل روشنایی مختلف دیگر ترکیب کرد تا فضایی منسجم و روشن ایجاد کند. در این راستا چراغ‌های سقفی راه پله، مانند چراغ‌های آویز راه پله مدرن را برای تامین روشنایی بیشتر در نظر بگیرید. نورپردازی توکار هم‌چنین می‌تواند مکمل چراغ‌های دیواری راه پله باشد و یک راه حل نورپردازی ظریف و در عین حال مؤثر را ارائه دهد که ایمنی و جو محیط را افزایش می‌دهد. چراغ‌های دیواری راه پله با توجه به طرح‌ها و همه کاره  بودن آن‌ها، انتخابی محبوب برای سبک‌های مختلف، از کلاسیک تا فوق مدرن است.

چراغ‌های سنسور حرکت:

چراغ حسگر حرکتی بیشتر در راه پله ساختمان‌ها و مجتمع‌‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌توانید از این نوع روشنایی برای راه پله‌هایی که محل تردد فرزندان یا سالمندان هستند، برای امنیت بیشتر استفاده کنید. چراغ حسگر حرکتی اغلب می‌توانند در داخل دیوارها یا سقف‌ها نصب شوند و راه‌حل عالی برای صرفه جویی در انرژی هستند، زیرا تنها زمانی فعال می‌شوند که حرکت تشخیص داده شود.

اگر در جستجوی یافتن لوستر راه پله یا لوستر راهرو کوچک مناسب هستید این نکات به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود و انتخاب خود را راحت‌تر کنید. 

هدف:

اولین چیزی که هنگام خرید لوستر راه پله باید در نظر بگیرید این است که مشخص کنید از این چراغ روشنایی چه می‌خواهید. آیا می‌خواهید نقطه کانونی روشنایی فضای شما باشد و یا صرفا جهت عامل زیبایی و جذب‌کننده می‌خواهید از آن استفاده کنید. قبل از شروع خرید، هدف آن را مشخص کنید.

سطح روشنایی خوب:

نور راه پله باید روشن باشد تا عبور ایمن را تضمین کند. نورافکن‌های روشن یک راه عالی برای روشن کردن راه پله هستند.

ارتفاع:

لوستر راه پله زمانی که به درستی آویزان شود شگفت انگیز به نظر می‌رسد، یکی از نکات اصلی که باید در نظر بگیرید ارتفاع سقف شماست و اینکه فضای کافی برای راه رفتن افراد در زیر آن به سادگی وجود داشته باشد. 

موقعیت:

راه پله خود را بررسی کنید. اگر مردم می‌توانند آن را از زوایای مختلف بینند. به این فکر کنید که از پایین وهمین‌طور از طبقات بالایی که به داخل سرسرا نگاه می‌شود چگونه به نظر می‌رسد.
سبک:

نگاهی به اطراف بیندازید و به سبکی که می‌خواهید در فضای خود بگنجانید فکر کنید.  به ظاهر مدرن، صنعتی، مینیمالیست یا کلاسیک علاقه دارید؟ نورپردازی راه پله باید با طراحی کلی خانه شما سازگار باشد. سعی کنید نورها را به طور یکپارچه در دکوراسیون موجود ادغام کنید تا فضایی منسجم و هماهنگ ایجاد کنید. شما ممکن است با گرفتن عکس از راه پله خود، دیدگاه خوبی را دریافت کنید و هنگام خرید آن را با خود ببرید تا بتوانید ظاهر هر لوستر را تجسم کنید.

نصب آسان:

پله ها می‌توانند خطراتی را به‌خصوص در هنگام نصب لوستر ایجاد کنند. باید اطمینان حاصل کنید که نصب تا حد امکان آسان است. چراغ‌ها را در مکان‌هایی با دسترسی آسان نصب کنید.

اندازه:

اندازه فضا و راه پله شما تفاوت مهمی در اندازه لوستری که باید بخرید ایجاد می‌کند. پله‌های بزرگ‌تر به نور بیشتری نسبت به پله‌های کوچک‌تر نیاز دارند. به طور کلی توصیه می‌شود حداقل 200 لومن در هر متر مربع روشنایی داشته باشید. هم‌چنین در سقف‌های کوتاه چراغ‌های آویز یا لوسترها کاربردی ندارند و جدا از مسائل تکنیکی، از دید طراحی نمای خوبی را ایجاد نمی‌کنند. نورپردازی نباید این فضا را بیش از این کاهش دهد. برای یک راهرو باریک، سعی کنید چند چراغ سقفی نصب کنید تا نور را بدون اشغال فضای زیاد ارائه ‌دهند یا دیوارکوب‌ها را انتخاب کنید تا جذابیت زیبا و مجلل را به راهروی خود اضافه کنید. هر کدام از وسایلی که انتخاب کنید، در کمترین زمان نوری با فاکتور شگفت‌انگیز ایجاد خواهید کرد.

روشنایی یکنواخت:

از نواحی تیره یا دارای نور بیش از حد باید اجتناب شود زیرا روشنایی یکنواخت به ایمن تر و دلپذیرتر شدن پله ها کمک می‌کند.

فراموش نکنید که قسمت زیرین راه پله خود را روشن کنید تا جلوه‌ای ویژه را ایجاد کنید هم‌چنین می‌توانید نرده‌های خود را با نوارهای LED  روشن کنید. به‌سادگی نوارهای LED را زیر نرده قرار دهید تا محیطی گرم و زیبا ایجاد کنید و در تمام طول شب درخشش ملایمی را در فضای راه پله‌ی خود داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *