مقالات وب سایت

طراحی روشنایی رستوران

طراحی روشنایی رستوران

گاهی افراد در یک روز خاص با هر حال و هوایی دلشان یه گوشه دنج برای خلوت یک نفره با محیطی گرم و صمیمی می‌خواهند. در این مواقع ممکن است بخواهید به یک رستوران مناسب بروید. اولین چیزی که به ذهنتان می رسد یک رستوران دلنشین و آرام است که روشنایی خوب، جذاب، غذای مناسب و محیطی لوکس و خاص داشته باشد. اگر رستوران دار هستید برای داشتن چنین فضایی باید ترفندهایی را مد نظر قرار دهید تا مشتریان شما را به عنوان یک رستوران لوکس شناسایی کنند. قبل از پرداختن به نکته هایی که راجع به نورپردازی داخلی رستوران، باید بدانیم که طراحی روشنایی رستوران از اهمیت های زیادی برخوردار است که در این مقاله به آنها می پردازیم.

مشاهده کنید : لوستر لاله زار

انواع طراحی روشنایی رستوران

نورپردازی به سه دسته تقسیم می‌شود که در رستورانها از آن استفاده می کنند. اولین دسته

نورپردازی محیطی: در این نورپردازی محیط رستوران روشنایی کامل دارد.

نورپردازی ضروری: این نورپردازی برای زمانی است که مشتری ها قصد خواندن منو، خوردن غذا و مطالعه شخصی را دارند. به آشپزها و پیشخدمت ها کمک می کند تا وظایف خود را در سالن غذاخوری و آشپزخانه به خوبی انجام دهند.

نورپردازی تزیینی: در طراحی روشنایی رستوران نورپردازی جنبه زیبایی دارد و به بزرگتر دیده شدن رستوران کمک می‌کند. می‌توان در این نوع پردازی از نورهای رنگی بر روی تابلوها، آثار هنری و مجسمه ها استفاده کرد.

سبک رستوران

همانطور که گفتیم طراحی روشنایی رستوران و نورپردازی آن باید با محیط و سبک رستوران تناسب داشته باشد. اگر رستورانی مدرن و شیک دارید بهتر است از چراغ های روشنایی مدرن استفاده کنید ولی اگر یک رستوران قدیمی دارید، باید روشنایی نوستالژیک، رمانتیک و کلاسیک انجام دهید. در هنگام نورپردازی باید به دکوراسیون و کاغذ دیواری توجه کرد. استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های روشن به شما کمک می کند تا نور و طراحی روشنایی رستوران بیشتر و بهتر به چشم بیاید؛ اما دکوراسیون هایی که از کاغذ دیواری های تیره در آنها استفاده شده است نور را به خود جذب می‌کنند و تعادل در نورپردازی و دکوراسیون را از بین میبرند.

ممکن است شما یک رستوران عالی داشته باشید که غذاهای بی نظیری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد اما گاهی مشتری رغبتی برای حضور دوباره در رستوران شما ندارد؛ به این دلیل که برخی از المان های مثبت یک رستوران را خوب رعایت نکرده اید یا اینکه نورپردازی مناسبی ندارید. نورپردازی و طراحی روشنایی رستوران اگر غیر اصولی باشد آرامش را از مشتری سلب می کند. عدم وجود یک نورپردازی درست باعث می‌شود تا مشتریان شما قصد حضور دوباره نداشته باشند. نورپردازی بر روی حالات روحی و روانی هر فرد تاثیر می گذارد.

 طراحی روشنایی رستوران

در طراحی روشنایی رستوران از نورهای رنگی استفاده نکنید

در طراحی روشنایی رستوران از نورهای سبز، قرمز و آبی اصلا استفاده نکنید؛ زیرا نورپردازی رنگی شاید در ظاهر وسوسه انگیز باشد اما مشتری در هنگام خوردن غذا اشتهای خود را از دست می دهد. اگر به خاطر رنگ برند لوگو در دکوراسیون ترجیح می دهید از نورهای رنگی استفاده کنید حتماً با رنگهای دیگر تلفیق کنید تا در نورپردازی و طراحی روشنایی رستوران دچار مشکل نشوید.

شدت نور

 دیزاین چراغها، رنگ نور و روشنایی را نمی توان بر اساس سلیقه شخصی صاحب رستوران انتخاب کرد. این کار تخصصی باید بر عهده معمار و طراح داخلی رستوران انجام شود. یک نورپردازی حرفه ای و اصولی می تواند رنگ ها و عناصر دکوری را با یکدیگر هماهنگ کند و جلوه ای زیبا به رستوران شما ببخشد. به طور کل استفاده از آویز مدرن و لوسترهای مدرن بهترین گزینه برای افزایش زیبایی و مدرن بودن کافه ها و رستوران به شمار می روند.

موسیقی، غذا، روشنایی

در هنگام نورپردازی رستوران بهتر است روانشناسی رنگها را حتماً جدی بگیرید و در هنگام سرو غذای مشتریان موسیقی هماهنگ با نورپردازی داشته باشید. به طور مثال اگر زمان صبحانه است یک موسیقی ملایم پخش کنید و نور پاشی زیادی انجام دهید. از لامپ‌های بیشتر استفاده کنید تا مشتریان از خوردن صبحانه لذت ببرند و توان، انرژی و قدرت بیشتری برای شروع روز داشته باشمد. اگر پنجره‌های رستوران شما رو به سالن است، زمان ناهار از نور گرم خورشید استفاده کنید؛ اما اگر نور طبیعی خورشید در دسترس ندارید می‌توانید نورپردازی متوسط انجام دهید.

 از نورهای سفید و روشن در طراحی روشنایی رستوران خود استفاده کنید. موسیقی تند بگذارید تا مراجعه مشتریان افزایش یابد. بهره‌وری و کسب و کار خود را افزایش دهید. هنگام سرو شام بهتر است از نورهای گرم و لایت استفاده کنید. شدت نور را کم کنید. چراغ های اضافی را خاموش کنید و از شمع در تزیینات خود استفاده کنید. یک موسیقی ملایم که آرامش فضا را افزایش دهد پلی کنید تا مشتریان بتوانند پس از یک روز سخت کاری احساس آرامش داشته باشند.

نقش لوستر در طراحی روشنایی رستوران

چراغ های روشنایی و لوستر با توجه به متراژ سالن غذاخوری انتخاب می‌شوند. هنگام طراحی طراحی روشنایی رستوران توجه کنید که اگر یک سقف بلند دارید می توانید از لوستر شاخه‌ای استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان بدهد. در عین حال اگر رستوران شما سقف کوتاه دارد از لوستر مدرن و ساده استفاده کنید تا فضای صمیمانه تر برای کارکنان و مشتریان به وجود بیاورید. از لامپ‌های روشنایی که طرح دیزان یکسان دارند استفاده کنید تا تعادل در طراحی دکوراسیون حفظ شود.

همچنین برای تکمیل طراحی روشنایی رستوران می‌توانید از لوستر سقفی که با سبک دکوراسیون شما هماهنگی دارند، استفاده کنید تا محیطی زیبا و خیره کننده ایجاد کنید. لوستر ها در مدل ها و طرح های متفاوت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید با توجه به کلاسیک و مدرن بودن دکوراسیون و  نورپردازی رستوران خود آنها را تهیه کنید.

حرفه ای تر بودن رستوران

پس از اینکه نورپردازی کامل انجام شد و طراحی روشنایی رستوران شما به اتمام رسید این را فراموش نکنید که در سالن غذاخوری که محل رفت و آمد کارکنان است و همینطور آشپزخانه که قلب رستوران محسوب می‌شود، نورپردازی و روشنایی کامل به وجود بیاورید تا کارکنان در هنگام انجام وظایف خود با مشکل مواجه نشوند. برای تهیه انواع چراغ ها، لامپ ها و لوستر ها می توانید به سایت لاکچری لایت مراجعه کنید که انواع این محصولات را با قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار داده است. فروشگاه لاکچری لایت همواره در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *