دسته‌بندی نشده

لوستر خطی برای میز ناهارخوری

لوستر خطی برای میز ناهارخوری

لوستر خطی مدرن در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، به‌ویژه در نورپردازی‌های صنعتی، اداری و تجاری. امروزه حتی صاحبان خانه نیز ترجیح می‌دهند خانه‌های خود را از نورپردازی داخلی کلاسیک به حالت مدرن‌تر ارتقا دهند. چرا که نورپردازی‌های خطی، به طور کلی، در مقایسه با نورهای کلاسیک همه‌کاره هستند و به دلیل انعطاف پذیری و منحصر به فرد بودن آنها نسبت به لوسترهای معمولی، هیچ محدودیتی برای کاری که می‌توانید با این چراغ روشنایی انجام دهید وجود ندارد. هم‌چنین شما می‌توانید از آن برای کاربردهای مختلف نورپردازی استفاده کنید.

لوستر خطی چیست؟

لوستر خطی چیست

همانطور که از اسم آن مشخص است، برخلاف لامپ‌های گرد یا مربعی، چراغ‌های خطی لامپ‌هایی به شکل خطی هستند که می‌توانند نور را به طور مساوی در مناطق باریک توزیع کنند. نورپردازی خطی معمولاً نواری از چراغ‌های LED است که روی سقف آویزان می‌شود. لوسترهای خطی اغلب متقارن هستند و طراحی هندسی دلپذیری را به نمایش می‌گذارند که به آن ها اجازه می‌دهد در خانه متمایز شوند و در عین حال با وسایل دیگر ترکیب و تکمیل شوند و به اتاق ظرافت و حس لوکس بیشتری ببخشند. . اضافه کردن یک لوستر خطی به فضای داخلی شما لایه ای از ظرافت را به ارمغان می‌آورد و درواقع نشان دهنده سبک مدرن است و با هر فضایی به خوبی هماهنگ می‌شود. برخلاف دیگر لوسترهای گران قیمت، لوسترهای خطی را می‌توان در فضاهای معمولی نیز استفاده کرد. احتمالاً در مکان‌های تجاری، مانند دفاتر و فروشگاه‌های خرده‌فروشی، بیشتر متوجه روشنایی خطی شده‌اید، اما اخیراً در کاربردهای خانگی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌خصوص هنگامی که به دنبال یک لوستر برای بالای میز ناهارخوری یا جزیره آشپزخانه‌‌ی خود هستید، بهترین انتخاب لوستر خطی است زیرا نور موثرتری را در سراسر فضا ارائه می‌دهد و نمایی گرم و خاص را به نمایش می‌گذارد.

اما چرا نورپردازی مناسب میز ناهار خوری مهم است؟نورپردازی میز ناهارخوری

نورپردازی میز ناهارخوری فراتر از کارکرد ساده نورپردازی فضا است. نور بر ادراک بصری، حتی بر خلق و خوی ما تاثیر می‌گذارد. فراتر از این ارزش زیبایی شناختی است که نور مناسب فضا را قاب می‌کند و فضایی راحت و مهمان نواز را فراهم می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، نور بر هوشیاری، خلق و خوی و عملکرد شناختی تأثیر می‌گذارد. پس نمی‌توان کتمان کرد که نور و وسایل نورپردازی درمیز ناهارخوری حتی می‌تواند لذت غذا خوردن را نیز دوچندان کند.

انواع لوستر خطیانواع لوستر خطی

لوستر یا چراغ خطی توکار

روشنایی خطی توکار رایج تر از دو نوع دیگر است که برایتان برمی‌شماریم. افراد این نوع وسیله روشنایی را بیشتر ترجیح می‌دهند زیرا برای سقف های کوتاه تر، کاربردی‌تر عمل می‌کند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. 

لوستر آویز خطی

برخلاف نوع قبلی، لوستر خطی آویز از یک جفت سیم معلق برای نگه داشتن وزن خود از سقف استفاده می‌کند. یکی از مزایای استفاده از این نوع نورپردازی خطی این است که می‌توانید ارتفاع آن را با توجه به فضای زندگی خود تنظیم کنید. چراغ‌های آویز خطی به دلیل تطبیق پذیری و جذابیت مدرن محبوب هستند. به‌خصوص می‌توان از آن‌ها برای تمرکز نور روی میز ناهار خوری با ایجاد یک جذابیت بصری فوق‌العاده در ارتفاعات مختلف استفاده کرد.

لوستر یا چراغ دیواری خطی

این نوع روشنایی خطی به دیوار نصب می‌شود. نورپردازی خطی دیوار می‌تواند در راهروها، اتاق و پذیرایی مورد استفاده قرار گیرد و برای برجسته کردن ویژگی‌ها و نماهای خاص مفید باشد.

مزایای استفاده از لوستر خطی مزایای استفاده از لوستر خطی

لوسترهای خطی در مناطقی که نیاز به نور مستقیم و واضح دائمی دارند عالی هستند. این روشنایی مدرن می‌تواند فضاهای وسیع‌تری را بهتر از چراغ‌های آویز قدیمی روشن کند. با برشمردن مزایای روشنایی خطی به شما در درک بهتر کاربرد این وسیله کمک می‌کنیم:

انعطاف پذیری

شما می‌توانید روشنایی خطی را در طیف گسترده ای از اتصالات  مانند T شکل، L شکل و متقاطع، در هر مکانی نصب کنید و این اشکال را می‌توان با طول‌های مختلف امتحان کرد و به طراحان آزادی بیشتری برای ایجاد طرح‌های داخلی منحصر به فرد داد.

کارا بودن

نور خطی می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به آنچه که تصورش را بکنید به شما بدهد. با توانایی خود در روشن کردن گوشه های تاریک خانه، می‌تواند فضای زندگی شما را شادتر از همیشه کند و جلوه‌ی خاصی به آن ببخشد.

لایه بندی نور

اگر فکر می‌کنید که نورها فقط یک هدف دارند، باید دید خود را تغییر دهید. نورپردازی مدرن از لایه‌های نوری متعدد و کنار هم استفاده می‌کند تا جلوه‌ای چشمگیرتر ارائه بدهد. اگر از لوستر خطی خود به این روش استفاده کنید، شکل همه کاره تری از نورپردازی خواهید داشت. برخلاف نورافکن‌ها یا سایر وسایل نور معمولی، نور پراکنده آن‌ها فضای گرمی را به اتاق می‌بخشد.

مصرف بهینه انرژی

چراغ‌های ال‌ای‌دی که با این لوسترها عرضه می‌شوند، به صاحب خانه‌ها کمک می‌کنند تا در قبض برق خود و تعویض متعدد لامپ‌ها صرفه‌جویی کنند.

مواردی که باید هنگام انتخاب لوستر خطی در نظر بگیرید

– سبک: می‌تواند سبک‌های منحصر به فرد زیادی از لوستر خطی وجود داشته باشد. اما باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها می‌توانند با دکوراسیون داخلی خانه شما مطابقت داشته باشند.

– اندازه میز ناهارخوری: شکل و اندازه میز ناهارخوری شما به همان اندازه در انتخاب لوستر بسیار مهم است و نقشی اساسی در انتخاب آن دارد. به عنوان مثال، اگر یک لوستر خطی روی میز ناهارخوری خود قرار می‌دهید، بهتر است چیزی را انتخاب کنید که تقریباً با اندازه طول میز شما متناسب باشد. چراغ‌های خطی برای فضاهای باریک و بلند ایده آل هستند و معمولا مکمل یک میز ناهارخوری به شکل مستطیل هستند. برای نورپردازی فضای غذاخوری روی یک میز مستطیلی یا جزیره آشپزخانه خود و ایجاد پوشش روشنایی مناسب، یک لوستر مدرن خطی انتخاب کنید. میزهای دایره‌ای معمولاً به خوبی با لوسترهای گرد جفت می‌شوند، در حالی که میزهای مربعی بسته به ترجیح شخصی شما می‌توانند لوسترهای مربع یا گرد را در خود جای دهند. همچنین مطمئن شوید که ارتفاع آن نیز مناسب است، در غیر این صورت ممکن است برای شما یا مهمانتان ایجاد مزاحمت کند. وسایل روشنایی نباید جلوی دید کسانی که پشت میز شام نشسته‌اند را بگیرد. اگر به دلیل یک چراغ آویز نتوانید طرف مقابل را ببینید، نمی‌توانید به‌راحتی با یکدیگر صحبت کنید و یا حتی ارتباط چشمی برقرار کنید. با بالا بردن لامپ و ارتفاع مناسب، فضای کافی را به خود اختصاص دهید.

ارتفاع سقف، فضای آویز و سبک وسایل از مهم‌ترین ملاحظاتی است که هنگام خرید بهترین لوستر خطی برای خانه خود باید رعایت کنید.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم لوسترهای خطی یکی از جدیدترین وسایل در دکوراسیون داخلی هستند که حال و هوای شیک و مجلل را به هر فضایی می‌دهند، بنابراین افراد در طراحی داخلی خود از آن استفاده می کنند. حال اگر فکر می‌کنید که خانه شما از مد افتاده است و نیاز به یک تغییر اساسی دارد، شاید تنها چیزی که لازم دارید یک لوستر خطی باشد.

خرید اینترنتی لوستر خطیخرید اینترنتی لوستر خطی

هنگام خرید لوستر و وسایل روشنایی کمی ماجراجو باشید. چرا که می‌توانید دکوراسیون خود را با یک دید متفاوت و در یک چشم به هم زدن از این رو به آن رو کنید. طیف گسترده‌ای از لوستر خطی در بازار وجود دارد، به همین دلیل ممکن است انتخاب برای شما کمی دشوار شود. اما نگران نباشید در فروشگاه لاکچری لایت انواع لوستر مدرن خطی، لوستر هال و پذیرایی، آویز سه شاخه خطی، لوستر پذیرایی مدرن، لوستر چوبی مناسب بالای میز ناهارخوری را به همراه ویژگی‌هایشان برای شما قرار داده‌ایم تا به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب لوستر خطی سقفی مناسب کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *