دسته‌بندی نشده

لوستر وید شاخه‌ای چیست؟

لوستر وید شاخه‌ای چیست؟

لوستر وید شاخه‌ای، لوستر آویز بزرگ است که برای فضاهای با ارتفاع زیاد مانند: راه پله‌ها، ساختمان‌های بلند، لابی هتل‌ها و سالن‌های کنفرانس استفاده می‌شود. همان‌گونه که از اسم آن برمی‌آید لوستر وید شاخه‌ای، شاخه‌ها و رشته‌های متعددی دارد و در هر شاخه دسته‌ای از لامپ‌ها وجود دارد که کیفیت روشنایی و زیبایی را افزایش می‌دهد.

لوستر وید تعادلی پویا بین عملکرد و سبک ارائه می‌دهد و نقش مهمی در روشن کردن و افزایش جذابیت زیبایی‌شناختی فضا دارد. این وسایل نفیس می‌توانند فضای شما را به یک شاهکار خیره کننده تبدیل کنند. شاید با خود بگویید به جای یک لوستر وید دسته ای از چراغ‌های آویز را قرار می‌دهم. اما باید در نظر بگیرید انتخاب شما بین یک لوستر بزرگ یا یک دسته از چراغ‌های آویز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از سبک شخصی شما گرفته تا نوع دکور و مقیاس فضا. یک لوستر بزرگ می تواند حس عظمت و شکوه را در فضا به طور آنی ایجاد کند و احساسی فوق العاده هنگام ورود افراد در آنان ایجاد کند. لوستر وید به عنوان یک نقطه کانونی، ارتفاع فضا را برجسته می کند و برای یک محیط کلاسیک عالی است  در حالی که مجموعه‌ای از چراغ‌های آویز، رویکردی انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهند، امکان پیکربندی‌ و تنظیم ارتفاعات مختلفی را فراهم می‌کنند و جذابیت بصری را افزایش می‌دهند.

چراغ‌های وید در شکل‌ها و اندازه‌هایی هستند که هر گزینه ممکن را از کره های کروی گرفته تا هندسی، دایره ای، مستطیلی و غیره پوشش می‌دهند. سبک‌های مدرن وکلاسیک از مواد متنوعی استفاده می‌کنند و عناصر را با جسارت ترکیب می‌کنند. عناصر فلزی، برنز، برنج و نیکل با چوب، کریستال، آهن و پارچه ترکیب می‌شوند تا طرح‌های واقعاً منحصربه‌فردی را ایجاد کنند که به خوبی با سایر عناصر در فضای شما هماهنگ می‌شوند.

انواع محبوب لوستر ویدانواع محبوب لوستر وید

لوستر وید یکی از انواع زیبا و یکتای لوستر در دنیای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. این لوسترها با طراحی ظریف و شاخه‌های باریک که از هر شاخه، چراغ‌های زیبایی آویزان است ، جلوه‌ای گرم و دلنشین به هر فضایی اضافه می‌کنند. لوسترهای وید شاخه‌ای هم‌چنین در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارند. که هرکدام ویژگی‌ها و جلوه‌های خاص خود را دارند. 

 برخی از محبوب‌ترین شکل‌های لوستر مدرن شامل لوستر کریستال آویزاست که با براقیت و درخشندگی خود  به محیط شکوه و زیبایی می‌بخشد. لوستر مدرن و کلاسیک که هر کدام کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند و در انواع متفاوتی عرضه می‌شوند. لوسترهای آویز حبابی که با نوردهی زیبا جلوه ای خاص به فضا می بخشند و همیشه طرفداران خود را داشته‌اند. ناگفنتی نماند که استفاده ازلوستر مدرن برای سقف بلند در یک فضای وسیع غوغا به پا می‌کند. وقتی سقفی با ارتفاع بیش از 4 فوت دارید نمی‌توانید به یک لوستر کوچک ساده راضی باشید. اگر این کار را انجام دهید، برای تزئین و برجسته کردن سایر عناصر سالن به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت. در عوض، می‌توانید یک لوستر وید برای سقف بلند انتخاب کنید تا جلوه ای منحصر به فرد و کارا ایجاد کنید. لوستر چهل چراغ، آویزهای خطی یا اشکال فانوس از انواع دیگر لوسترهای وید هستند. هرکدام از این انواع توانسته‌اند جایگاه ویژه ای در سطح بازار داشته باشند و به گزینه‌های محبوب برای فضاهای مختلف و سلیقه‌های متفاوت تبدیل شده اند.

چه وسایل دیگری با لوسترهای وید به‌خوبی هماهنگ می‌شوند؟

لوسترهای وید مدرن اغلب با دیوارکوب‌های مدرن، نورپردازی آویز مدرن، یا چراغ‌های رومیزی مدرن جفت می‌شوند. بسته به تفسیری که از سبک مدرن دارید، ممکن است نورهایی از سبک‌های دیگر مانند دیوارکوب‌های مدرن یا چراغ‌های آویز مدرن را به طور نامحسوس اضافه کنید. صرف نظر از این، همه چراغ‌های فضای مورد نظر باید شباهت‌هایی با لحن، ساختار و سبک داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که فضا منسجم و هماهنگ است.

یک لوستر وید را در چه ارتفاعی باید آویزان کنیم؟یک لوستر وید را در چه ارتفاعی باید آویزان کنیم؟

به طور کلی، یک لوستر وید باید یک سوم فضای بالای اتاق را اشغال کند و حداقل 2.5 متر از کف فاصله داشته باشد. این شامل زنجیر نیز می‌شود تا از قرار گرفتن لوستر در فاصله‌ی نزدیک به زمین جلوگیری کند. 

نکات مهم برای انتخاب لوستر ویدنکات مهم برای انتخاب لوستر وید

ابتدا در نظر بگیرید که دوست دارید لوستر وید شما چه عملکرد روشنایی داشته باشد سپس، می‌توانید با یافتن چراغی با قابلیت‌های لازم و سبک مورد علاقه خود، جستجوی خود را محدود کنید. 

نمی‌توانیم کتمان کنیم که این نوع لوستر مدرن  به نسبت سایز، کیفیت و سطح نوری که ارائه می‌دهند، هزینه‌ی بالایی نیز دارند پس قبل از هر تصمیمی حتما یک برآورد هزینه با خود داشته باشید.

یکی از عوامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، طراحی و سبک وسایل است. لوسترهای وید معمولاً طراحی مدرن و مینیمال دارند. اطمینان حاصل کنید که لوستری که انتخاب می‌کنید زیبایی کلی فضای شما را تکمیل می‌کند و همین‌طور در نظر داشته باشید که لوستر شما باید با دیوارکوب ها و سایر روشنایی‌ها هماهنگ باشد تا فضایی دلنشین را ایجاد کند در غیر اینصورت حتی اگر زیباترین لوستر وید را انتخاب کنید ولی  به سبک و محیط اطراف آن توجهی نداشته باشید مطمئن باشید نه تنها در طراحی دکوراسیون نقش مثبتی نداشته‌اید بلکه پول خود را دور ریخته‌اید.

تعیین سایز و اندازه لوستر اولین دغدغه در انتخاب آن است اما یک دید کلی و بررسی اندازه ورودی و ارتفاع سقف اغلب بهترین اندازه را برای لوستر وید شما تعیین می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی که باید به آن فکر کنید، اثر نوری است که لوستر وید در فضای شما ایجاد می‌کند.بیشتر چراغ‌های وید بزرگ نور کافی را ارائه می‌کنند. با توجه به فضای خود، تعداد چراغ‌ها را در هر شاخه در نظر بگیرید و اینکه شاخه‌ها به چه نحو قرار گرفته‌اند، اینکه مستقیماً به سمت بالا روشن می‌شوند یا پایین.

خرید لوستر وید شاخه‌ای

خواه ظرافت را ترجیح می‌دهید یا می خواهید تأثیری چشمگیر در دکوراسیون خود ایجاد کنید، یک لوستر وید مناسب می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند و زیبایی فضای شما را چندین برابر کند. برای خرید لوستر وید شاخه‌ای می‌توانید به صورت حضوری و هم آنلاین گزینه‌های موجود در بازار را بررسی کنید. فروشگاه‌های مختلفی در این عرصه رقابت می‌کنند که می توانید با یک تحقیق و برآورد کلی انتخاب کنید که از کجا می خواهید خرید خود را نهایی کنید. فروشگاه لاکچری لایت در این زمینه انواع متعددی را عرضه می کند تا بتواند هر سلیقه ای را پوشش دهد. می توانید با نگاه اجمالی و بررسی طیف گسترده لوسترهای موجود، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها انتحاب مناسبی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *