دسته‌بندی نشده

نکات مهم هنگام خرید چراغ باغی

نکات مهم هنگام خرید چراغ باغی

اگر بخواهیم از فضای بیرونی خود هنگام شب حداکثر استفاده را ببرید، به یک نورپردازی مناسب برای باغ نیاز دارید. نورپردازی در فضای باز یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود ظاهر فضای بیرون است. چراغ‌های فضای باز به‌صورت استراتژیک می‌توانند ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری خانه شما را برجسته کنند و در عین حال ایمنی را افزایش دهند و مناطق زندگی در فضای باز را به مکان‌هایی راحت و دلپذیر تبدیل کنند. شما می‌توانید از بین سبک های مختلف نورپردازی در فضای باز گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید، از گزینه‌های ولتاژ پایین که می‌توانید خودتان نصب کنید تا گزینه‌های روشن‌تر و پرقدرت که نیاز به نصب حرفه‌ای توسط یک برقکار مجرب دارند.

نورپردازی در فضای باز مزایای زیادی دارد که صاحبان خانه باید به آن توجه کنند. اولین مزیت آشکار، بهبود حال و هوای فضای بیرونی خانه است. نورپردازی تغییرات چشمگیری در فضای شما ایجاد می‌کند و به آن جذابیت می‌بخشد. یک محیط بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند برای ایجاد حال و هوایی خوب هنگام گفتگوی شبانه استفاده شود. مزیت بعدی تامین روشنایی و دید کافی در فضای باغ یا حیاط شماست که در مقاله “چراغ حیاطی چیست” به طور مفصل به آن پرداختیم.

نوع مناسب نورپردازی با چراغ باغی به اندازه فضای باغ، دسترسی شما به برق، ایمنی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. هنگام انتخاب نورپردازی باغ باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، در این مقاله، ما سعی می‌کنیم گزینه های موجود را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

انواع چراغ‌های باغی و حیاطیانواع چراغ‌های باغی و حیاطی

در باغ خود، درست مانند خانه خود، باید به عملکرد هر نوع نورپردازی فکر کنید و مطمئن شوید که هر کدام به اندازه کافی در فضا وجود دارد. مطمئن باشید که نورپردازی باغ شما عالی به نظر می‌رسد و به اندازه کافی نیازهای شما را پوشش می‌دهد.

نورهای محیطی نور زیادی را ارائه می‌دهند، شاید نه به اندازه نور روز، اما مطمئناً برای دیدن خانواده و دوستان کافی است که شامل فانوس‌ها، چراغ‌های پایه‌دار، چراغ‌ دیواری و هم‌چنین فستون‌ها و چراغ‌های رشته‌ای بسته به نحوه استفاده از آن‌ها خواهد بود. چراغ‌های دیواری، فستون‌ها، چراغ‌های چوبی، نورپردازی داخل زمین و آویزهای فضای باز همگی برای نورپردازی در باغ مفید هستند. هم‌چنین فستون‌ها و چراغ‌های رشته‌ای، نورافکن‌های چوبی و یا چراغ‌های دفنی برای برجسته کردن مناطقی از باغ هستند که ما آن‌ها را می‌پسندیم و می‌خواهیم در طول شب‌ توجه را به آن‌ها جلب کنیم.

چراغ‌های فستون و چراغ‌های رشته‌ای کوچک

بسیاری از انواع چراغ‌های رشته‌ای اکنون با LED ساخته می‌شوند که برای انتشار نور روشن به انرژی زیادی نیاز ندارند.

وقتی صحبت از چراغ‌های رشته‌ای به میان می‌آید، گزینه‌های بیشتری برای شما وجود دارد.

برای جلب توجه واقعی به درختان و بوته‌های مختلف، می‌توان از چراغ‌های رشته ای برای نمایش بیشتر استفاده کرد – این گزینه با باتری به خوبی کار می‌کند، هم‌چنین می‌توانید سبک‌های صرفاً تزئینی را پیدا کنید.

چراغ‌های پایه‌دار

هنگامی که می‌خواهید به سادگی نور بیشتری در مسیر باغ خود بتابانید، چراغ‌های پایه‌دار یکی از گزینه‌هایی است که حتماً به آن‌ها نگاه خواهید کرد. بهترین چیز در مورد چراغ‌های پایه‌دار این است که نصب آنها آسان است. آنها به‌سادگی به زمین فشار می‌آورند و اگرچه برخی از مدل‌ها باید به برق وصل شوند، بسیاری از آنها از انرژی خورشیدی نیز استفاده می‌کنند.

نورافکن‌ها

اگر منطقه خاصی از باغ خود دارید که می‌خواهید روی آن نور بتابانید – یک درخت خاص، یا شاید یک آب نما، نورافکن یک گزینه عالی است. معمولاً این چراغ‌ها ظاهر کاملاً مدرنی دارند اما می‌توانید سبک‌هایی با فلزات مختلف پیدا کنید .

چراغ‌های دفنی

اگر به‌دنبال روشن‌کردن دائمی مسیرها و لبه‌های راهروها هستید، مطمئناً به دنبال چراغ‌های دفنی خواهید بود. آن‌ها یک راه عالی برای روشن کردن مسیر هستند و پس از نصب، بسیار زیبا به نظر می‌رسند – و می‌توانند به فضای باغ  شما بیافزایند، حتی اگر به گونه‌ای طراحی شده باشند که ماهیت کاربردی داشته باشند. اکثر چراغ‌های دفنی از LED استفاده می‌کنند، بنابراین روشنایی زیادی را بدون نیاز به مقدار زیادی انرژی ارائه می‌کنند.

چراغ‌های آویز

اگر شما یک ایوان سرپوشیده، یک آلاچیق یا یک گلخانه دارید ، مطمئناً یک چراغ آویز در فضای باز باید در لیست نورپردازی باغ شما باشد. چراغ‌های آویز باغی در بالای فضاهای غذاخوری و قسمت‌های نشیمن در فضای باز ایده‌آل هستند و می‌توانند مقدار زیادی نور برای محیط فراهم کنند.

مانند آویزهای سقفی برای فضاهای داخلی، سبک های مختلفی برای انتخاب وجود دارد – از سبک های کلاسیک گرفته تا لوسترهای مدرن در فضای باز.

چراغ فانوسی

اگر گزینه کلاسیک‌تری برای نورپردازی باغ  نیاز دارید چراغ‌های فانوسی برای روشن کردن مناطق خاصی در اطراف خانه عالی هستند. اگرچه فانوس‌های دیواری و پایه‌دار معمولاً گزینه‌های سبک کلاسیک هستند اما طرح‌های مدرنی نیز وجود دارد – بنابراین حتماً گزینه‌های موجود در لاکچری لایت را بررسی کنید.

چراغ باغ 12 ولت

اگر یک سوکت بیرونی دارید، چراغ‌های باغ ۱۲ ولتی فوق‌العاده هستند. روشی ساده برای نورپردازی فضای بیرون که به‌سادگی می‌توانید آن‌ها را در جایی که می‌خواهید قرار دهید، سپس آن‌ها را به سوکت فضای باز خود وصل کنید و روشن کنید. شما نیازی به دفن هیچ کابلی ندارید و جابجایی آنها نیز آسان است.

6 فاکتور مهم هنگام خرید چراغ باغی 

6 فاکتور مهم هنگام خرید چراغ باغی 

 

هنگامی که به دنبال خرید چراع باغی در فضای باز هستید، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

  1. بودجه و هزینه

قبل از شروع خرید باید بودجه را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که انواع مختلف نورپردازی را در محدوده قیمتی متفاوتی پیدا خواهید کرد. بدون بودجه بندی مناسب، ممکن است در نهایت به خرید درستی نپردازید. بنابراین، برای شما ضروری است که قبل از خرید، یک استراتژی برای هزینه ایجاد کنید. در نهایت مشخص کردن بودجه خرید را برای شما آسان تر می کند.

  1. سبک

اگر می‌خواهید فضای باز خود را با نورپردازی نور سرد تزئین کنید یا نور گرم باید نور مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

به رنگ‌های مختلف نور فکر کنید که فضای بیرونی شما را آرامش بخش‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

شما هم‌چنین می‌توانید چراغ های فانوس خیره کننده و روشن را انتخاب کنید که مهمانان شما را در جو خوبی قرار دهند. شما به‌راحتی می‌توانید فضای بیرونی خود را با هر نوع وسایل روشنایی تزئین کنید.

  1. دوام روشنایی

در این راستا LEDها می‌توانند بهترین انتخاب برای روشنایی شما باشند زیرا بادوام هستند. این چراغ‌ها برای فضای باز شما جذابیت بیشتری می‌بخشد و از تعویض بیش از حد جلوگیری می‌کند که به شما این مزیت را می‌دهد تا پول خود را صرفه‌جویی کنید. این چراغ‌ها نیز به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. LEDها کاملا ایمن هستند و شما را قادر می سازند تا به ظاهر دلخواه برای منظره خود برسید.

  1. محل قرار دادن چراغ باغی

قرار دادن روشنایی استراتژیک به زیبایی و نقطه توجه کانونی فضای شما می‌افزاید. هم‌چنین نحوه چیدمان چراغ‌ها به جلوگیری از حوادث کمک می‌کند و خانه شما را ایمن‌تر خواهد ساخت.

  1. ایجاد یک نگاه یکپارچه

ایجاد یک سیستم روشنایی یکپارچه فضای بیرونی شما را جذاب‌تر می‌کند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از وسایل روشنایی یکسان است. استفاده از وسایل روشنایی با طراحی، اندازه و سبک یکسان، ایجاد ظاهری منسجم برای فضای باز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. سطح روشنایی مناسب را در نظر بگیرید

مطمئن شوید که وات روشنایی مناسب برای نیازهایتان در نظر گرفته‌اید. اگر می‌خواهید فضای باز خود را تزئین کنید، یک لامپ با وات کمتر یک انتخاب کاربردی است. یک لامپ با وات بالاتر برای روشن کردن مناطق تاریک فضای شما مناسب‌تر است.

در نهایت از بهترین نورپردازی در فضای باز برای بهبود فضای باغ خود استفاده کنید و هنگامی که به دنبال یک سیستم نورپردازی خوب هستید، روی این عوامل تمرکز کنید تا به‌راحتی از میان مجموعه‌ای از وسایل روشنایی که برای فضای بیرونی در سطح بازار وجود دارند گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *