مقالات وب سایت

چراغ حیاطی چیست؟

چراغ حیاطی چیست

بسیاری از مشتریان ما می‌پرسند که  چراغ حیاطی چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؟ خب، باید گفت که چراغ حیاطی، هرگونه چراغ محوطه ای است که می‌توانید برای روشن سازی حیاط و سایر محیط های پیرامون منازل از آن استفاده کنید. همانطور که از نام آنها پیداست، چراغ‌های حیاطی در اصل برای افزایش دید در شب در حیاط های جلو و پشت خانه‌های شخصی ساخته می‌شوند. اما برای استفاده در مکان‌های عمومی، مزارع و هر مکان دیگری در فضای باز نیز قابل استفاده هستند. امروزه غالبا به نورپردازی فضاهای بیرونی ای که در حوالی یا در امتداد خانه ها قرار دارند توجه ویژه ای می‌شود. این کار به مالکان و اهالی خانه‌ها کمک می‌کند که در طول شب نیز از این فضاها استفاده کرده و از آنها لذت ببرند. در ادامه به مزایای کلیِ استفاده از چراغ های حیاطی می‌پردازیم.

منظور از منبع تغذیۀ چراغ حیاطی چیست؟

با مقدمه بالا کم و بیش، پاسخی برای سوالِ «چراغ حیاطی چیست» داریم. بنابراین بیایید کمی نیز در مورد منبع‌های تغذیه اینگونه چراغ‌ها صحبت کنیم. منبع تغذیه، همان منبع انرژی ای است که چراغ به واسطه آن در طول مدت استفاده، روشن می ماند. بیشتر مشتریان در ایران، چراغ های حیاطی برقی را سفارش می‌دهند. یعنی چراغ هایی که منبع تغذیه آنها همان برق شهری است. اما باید بدانید که چراغ های حیاطی، الزاما از برق تغذیه نمی‌کنند. بلکه منابع انرژی دیگری نیز برای چراغ های حیاطی وجود دارند. از جمله باتری، گاز طبیعی و انرژی خورشیدی. در این نوشته صرفا به چراغ هایی می پردازیم که تنها از برق اسفاده می کنند.

شش مورد از مهمترین مزایای استفاده از چراغ‌های حیاطی

بسیاری از مشتریان می پرسند که بارزترین مزیت استفاده از چراغ حیاطی چیست؟ پاسخ این سوال به زیبایی چراغ های حیاطی مربوط می‌شود. نورپردازی ای که می‌توان به واسطه انواع چراغ حیاطی در فضای باز ایجاد کرد زیبایی و انرژی طبیعی خانه شما را افزایش می‌دهد. به کمک این چراغ ها می‌توانید ویژگی‌های جذاب حیاط خود را را برجسته تر کنید. مسیرها را روشن تر کنید و فضایی جذاب تر ایجاد کنید. وقتی که در مورد نورپردازی فضای باز حیاط خود فکر می‌کنید باید تمام ویژگی‌هایی که ارزش توجه دارند را در نظر بگیرید. مثلا اگر درختچه زیبایی در حیاط خود دارید می‌توانید آن را در کانون توجه قرار دهید. با نورهای زیبا در فضای بازِ حیاط خود، توجه را به نقاط دلخواهی از حیاط جلب کنید. نورهای سیلابی که در زاویه‌ای خاص نسبت به درختان قرار گرفته اند، عمق و جذابیت بیشتری به منظره شبانه حیاط شما می دهند.

 امنیت، همیشه در اولویت است و چراغ های حیاطی می‌توانند شما را به این اولویت، نزدیک تر کنند. وقتی در خانه هستید، بعد از غروب آفتاب نیز می‌توانید در فضای حیاط، خود را سرگرم کنید. منتها در فضای باز، و در طول شب، بهتر است به خوبی مسیرهای کلیدی را روشن نگه دارید. این موضوع امنیت عمومی خانه شما را بالاتر می برد. زیرا کمتر مورد هدف جانوران یا افرادی قرار می‌گیرد که ممکن است نیت سوئی داشته باشند. برخی از چراغ های حیاطی دارای تایمر هستند و به صورت اتوماتیک در ساعت خاصی بعد از غروب آفتاب روشن می شوند. در این صورت حتی اگر خود شما نیز در خانه نباشید از امنیت عمومی خانه خود مطمئن تر خواهید بود. چراغ های حیاطیِ دیواری به زیبایی، طراحی شده اند تا بدون قربانی کردن زیبایی و سبک معماری، امنیت خانه شما را افزایش دهند.

 در شب، چراغ های حیاطیِ مناسب در فضای باز به شما و دیگران اجازه می دهند تا با خیال راحت در تاریکی حرکت کنید. فانوس های نصب شده در فضای باز برای راهروها و نرده های راه پله مناسب هستند. چراغ های دیواری در فضای باز به شما کمک می کند تا درها و خروجی ها را شناسایی کرده و ورودی ها را روشن نگه دارید. چراغ‌های پله‌ای، راه پله‌ها و پیاده‌روها را روشن می‌کنند. در این صورت از بابت رفت و آمد بچه ها و سایر اهالی خانه در فضای حیاط، دغدغه ای نخواهید داشت. مهمانان شما نیز به آسانی می توانند ورودی ها را پیدا کنند و در محوطه حیاط شما پرسه بزنند.

چهارمین مزیت؛ بالا بردن ارزش خانه

 نورپردازی حرفه ای در فضای باز به چندین روش موجب افزایش ارزش خانه ها می شود. می تواند عناصر طراحی را برجسته کند یا یک منطقه را بزرگتر نشان دهد. این تزئینات به زیبایی محوطه می‌افزایند و قابلیت استفاده از محیط را پس از تاریکی هوا نیز ممکن می کنند. امنیت خانه برای خیلی از مشتریان ارزشمند است. شما میتوانید به واسطه چراغ های حیاطی، خانه خود را به عنوان یک خانه امن به مشتریان معرفی کنید. در این صورت می توانید بهای بیشتری را برای فروش خانه خود از مشتریان طلب کنید. چراغ های حیاطی، یکی از ساده‌ترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین استراتژی‌ها برای تأثیرگذاری بر ارزش ملک و افزایش جذابیت آن هستند. یک لایه رنگ سریع و چراغ هایی مطابق مد روز، تمام چیزی است که نیاز دارید. با استفاده از این اطلاعات می توانید پروژه های املاک را در کمترین زمان و تلاش به فروش برسانید و سریعتر به سود برسید.

 مهمتر از همه مزیت هایی که گفته شد آسایش و رفاه خود و خانواده شماست که به واسطه خرید انواع چراغ حیاطی می‌توانید به آن برسید. نورپردازی مناسب هر لحظۀ از اقامت خانه شما را لذت بخش تر می‌کند. هیچ مکانی برای استراحت، سرگرمی و بازی کردن، بهتر از جلو یا حیاط پشتی خانه نیست. اگر در این مکان ها نور کافی برای شب وجود داشته باشد میتوانید وعده غذایی خود را در حیاط سرو کنید. همچنین می‌توانید از دوستان خود استقبال کنید و دورهمی های خاطره انگیزی را در خانه خود تجربه کنید.

برخی از انواع چراغ‌های‌ حیاطی دارای سنسور تشخیص حرکت هستند. در صورتی که این نوع چراغ های حیاطی را خریداری کنید تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی خواهید کرد. این چراغ ها تنها در زمانی که شما یا هر شخص دیگری در حیاط پرسه می زند روشن می شوند. وقتی که کسی در حیاط نباشد این چراغ ها خاموش می مانند. این نوع از چراغ های حیاطی بیشتر برای راهروها و پله ها مناسب هستند. هنگامی که سنسور حرکت فعال می شود نور حیاط، منطقه را روشن می کند و هر کسی را که در محدوده آن باشد قابل مشاهده می کند. این عملکرد، هدفی دوگانه دارد؛ تامین نور برای مهمانان و اهالی خانه و تشخیص ورود افراد ناخواسته به ملک شخصی.

کلام آخر

در این نوشته در کنار پاسخ به این سوال که چراغ حیاطی چیست به شش مورد از مهمترین فواید استفاده از اینگونه چراغ ها نیز پرداخته شد. امیدواریم توانسته باشید از مطالب گفته شده، نهایت استفاده را ببرید. برای خرید چراغ حیاطی تنها کافیست به صفحه اصلی سایت ما مراجعه کنید. با این کار می توانید به سادگی از قیمت ها آگاه شوید و محصول دلخواه خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *