مقالات وب سایت

چگونه لوستر را نصب کنیم؟

چگونه لوستر را نصب کنیم

این که چگونه لوستر را نصب کنیم؟ به عنوان یکی از سؤالات رایج کاربران در سال های اخیر بوده است. با توجه به این که لوسترها بویژه لوستر مدرن امروزه به عنوان یکی از المان های مورد توجه در دکوراسیون های داخلی شناخته می شوند، افراد سعی بر آن دارند تا نحوه نصب اصولی آن را نیز یاد بگیرند. در این حالت می توانند بدون صرف هزینه و یا زمان طولانی، لوستر را در محل مورد نظر نصب کنند.

اما ذکر این نکته در این جا لازم است که به دلیل حساسیتی که نصب این تجهیزات و سیم کشی آنها دارد توصیه می شود برای این کار از افراد و مراکز فعال در این زمینه کمک بگیرید.

در این مطلب سعی بر آن داریم تا نکات مهم نصب این تجهیزات و نحوه نصب آنها را آموزش داده و شما را با مراحل این کار آشنا کنیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب لوستر

خوشبختانه در حال حاضر انواع لوستر ها متناسب برای سبک دکوراسیون و مکان های مختلف، طراحی و تولید شده اند. لذا دست خریداران در انتخاب و خرید آنها باز است. هر کدام از این لوسترها به تناسب نوع کاربردی که دارند دارای ویژگی های خاصی بوده و کارایی متفاوتی دارند؛ اما مراحل نصب تمامی آنها با هم یکسان است؛ بنابراین تفاوتی ندارد که لوستر مورد نظر قرار است در آشپزخانه نصب شود یا سالن پذیرایی، یا لوستر خریداری شده دارای چند شاخه است.

از این رو اگر در پی یافتن پاسخی مناسب برای این سؤال هستید که چگونه لوستر را نصب کنیم؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که با یادگیری مراحل اصلی این کار می توانید کلیه لوسترها را به راحتی نصب کنید؛ اما گذشته از مراحل این کار، نصب این المان ها به یک سری تجهیزات مخصوص نیاز دارد. از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریل به منظور سوراخ کردن محل پیچ ها بر روی سقف یا دیوار
  • فازمتر به منظور بررسی جریان برق
  • انبردست و سیم چین جهت طی کردن مراحل سیم کشی لوستر
  • رزت یا پیچ و رولپلاک به منظور ثابت کردن لوسترهای سقفی

مراحل نصب لوستر

حال که با تجهیزات مورد نیاز برای نصب لوسترهای دیواری و سقفی آشنا شدید لازم است با مراحل این کار نیز آشنا شوید. توجه داشته باشید که در کلیه این مراحل، باید به نکات ایمنی توجه ویژه ای داشته باشید. از این رو قبل از این که اقدامی انجام دهید باید فیوز برق منزل، محل کار و … را قطع کنید. این اصل به عنوان یکی از مهمترین مراحلی شناخته می شود که کارشناسان در بررسی پاسخ این سؤال که چگونه لوستر را نصب کنیم؟ به آن اشاره دارند.

سپس با فازمتر، بررسی کنید که جریان برق قطع شده است یا خیر. در صورت قطع جریان برق، مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  • لوستر قبلی را باز کنید.
  • در صورتی که قرار است برای اولین بار در محل مورد نظر، لوستر نصب کنید باید محل دقیق نصب را مشخص کرده و با دریل، محل پیچ را باز کنید. سپس رولپلاک را در محل پیچ قرار دهید و قلاب را به آن وصل کنید.
  • قبل از نصب لوستر، اندازه زنجیر و آویز آن را مشخص نمایید. اندازه این آویز با توجه به ارتفاع سقف مشخص می شود. نکته مهم در اندازه کردن آویز، توجه به این مورد است که در صورت نیاز به کوتاه کردن اندازه زنجیر، به اشتباه سیم برق لوستر را قطع نکنید.
  • چهار پایه ای تهیه کرده و از فرد دیگری برای حفظ تعادل خود کمک بگیرید. حال لوستر را از قلاب نصب شده، آویزان کنید.
  • حال نوبت آن است که سیم های لوستر را وصل کنید. در این مرحله باید از ترمینال استفاده کنید. توجه کنید که برای کلیدهای دو پل باید از ترمینال سه تایی استفاده شود؛ اما برای کلیدهای تک پل به ترمینال دوتایی نیاز است. سیم های برق را وصل کنید. در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید باید از افراد خبره کمک بگیرید.
  • حال نوبت به زیباسازی محل نصب می رسد. به این معنا که بخش هرمی شکل لوستر را به سقف نزدیک کرده و سیم ها را داخل آن جمع کنید. سپس این بخش هرمی را به سقف بچسبانید.

نکات مهم نصب لوستر

با مطالعه بخش قبلی می توانید پاسخی دقیق برای این سؤال که چگونه لوستر را نصب کنیم؟ در اختیار داشته باشید؛ اما پاسخ این سؤال فقط به این موارد ختم نمی شود بلکه باید در این پروسه به نکات مهمی نیز توجه شود. در غیر این صورت، نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد. این نکات به شرح زیر می باشند:

رعایت اصول ایمنی

رعایت نکات ایمنی از مهمترین اصول هر کاری است. لذا استفاده از تجهیزات ایمنی، بررسی دقیق قطع و وصل بودن جریان برق و بالا بردن لوستر با کمک فرد دیگر به منظور جلوگیری از افتادن آن و استفاده از پیچ و رولپلاک های مقاوم از جمله این اصول به شمار می روند.

توجه به نوع سقف

توجه کنید که سقف محل مورد نظر از چه نوعی است. اگر سقف این بخش از نوع کناف یا سقف های کاذب است باید دقت کنید به هنگام سوراخ کردن جای پیچ ها، مسیرهای عبوری سیم های برق با ایراد مواجه نشوند.

تعیین ارتفاع مناسب

یکی از مباحثی که در پاسخ به این سؤال که چگونه لوستر را نصب کنیم؟ مورد بررسی قرار می گیرد، ارتفاع لوستر است. ارتفاع لوستر را با توجه به ارتفاع سقف تعیین کنید. برای سقف های کوتاه، سعی کنید ارتفاع لوستر را کم کنید تا نورپردازی به صورت اصولی در محیط انجام شود؛ اما در مورد سقف های بلند می توانید متناسب با سلیقه و خواست خود، ارتفاع لوستر سقفی را تعیین نمایید.

کلام آخر

یکی از گزینه های مطمئن برای خرید لوستر هایی با کیفیت بالا و بهرمندی از خدمات نصب این تجهیزات، مراجعه به مراکز مجاز است. در این مراکز به منظور جلب رضایت مشتریان، لوسترهایی با طرح و رنگ متنوع و در سبک های مختلف طراحی و تولید می شود. در ضمن به دلیل عرضه مستقیم این کالاها، قیمت آنها به صورت منصفانه تعیین شده است.

یکی از این مراکز، لاکچری لایت است. با مراجعه به وب سایت این مرکز می توانید با مشاوران این مجموعه در تماس باشید و پاسخی مناسب برای این سؤال که چگونه لوستر را نصب کنیم؟ دریافت نمایید. در ضمن در صورت عدم آشنایی با این مراحل، می توانید از خدمات نصب این مراکز نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *