مقالات وب سایت

چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

چگونه لوستر را تمیز کنیم

با نزدیک شدن به سال جدید، اکثر خانم های خانه در این فکر هستند که چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

برای پاسخ به این سؤال باید قبل از هر چیزی به نوع لوستر توجه شود. به عنوان مثال لوسترهای چوبی در قیاس با انواع دیگر، به راحتی تمیز می شوند. این در حالی است که لوسترهای کریستالی به وقت بیشتری برای تمیز شدن نیاز دارند.

اما گذشته از این موارد، در کل باید در تمیز کردن لوستر به نکات مهمی توجه شود. در غیر این صورت، احتمال آسیب رسیدن به بدنه کار و یا افت کیفیت آن وجود خواهد داشت.

از این رو در این سری از مقالات لاکچری لایت قصد داریم تا به صورت مفصل به این امر پرداخته و روش های مختلف تمیز کردن لوسترها را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

روش های تمیز کردن لوستر

وجود لوستر در دکوراسیون منزل، جلوه بصری فوق العاده ای ایجاد می کند. به همین دلیل تمیز بودن و براقیت آن تأثیر زیادی در جلوه آن دارد. لذا کاربران باید از روش های مناسب جهت تمیز کاری این محصولات استفاده کنند.

اما شاید در این موارد این سؤال پیش آید که چگونه لوستر را تمیز کنیم؟ از این رو این که چه روش هایی می تواند برای تمیز کردن این محصولات مناسب باشد، از دغدغه های مهمی است که اغلب کاربران با آن مواجه هستند.

به منظور رفع این دغدغه ها، باید به این نکته اشاره ای داشته باشیم که برای تمیز کردن لوسترهای مختلف می توان از دو روش مجزا استفاده کرد. در روش اول، می توان قطعات لوستر را بدون این که از بدنه اصلی آن جدا کنید، تمیزکاری نمایید.

چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

در روش دوم، می توان قطعات لوستر را جدا کرده و با استفاده از ترفندهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، آنها را تمیز نمود.

تمیز کردن لوستر بدون باز کردن قطعات

در برخی موارد به دلیل ضیق وقت و یا عدم وجود شرایط لازم برای جدا کردن قطعات لوستر، باید این قطعات را بدون آنکه از بدنه اصلی محصول جدا نمایید، تمیز کنید. در این موارد می توانید یکی از دو روشی را که در ادامه به آنها اشاره خواهد، انتخاب نموده و با دقت کامل، لوستر منزل یا محیط کار را تمیز کنید. البته در این حالت باید دقت کنید تا خود لوستر با مشکلی مواجه نشده و یا اتصال آن به سقف دچار آسیب نشود. به همین دلیل اگر به دنبال پاسخ مناسب برای این پرسش هستید که چگونه لوستر را تمیز کنیم و در عین حال قصد جدا کردن قطعات لوستر را ندارید، توصیه می شود از چرخاندن لوستر خودداری کرده و در عوض آن، نردبان را جابجا کنید.

روش های تمیز کردن لوستر بدون باز کردن قطعات آن، عبارتند از:

روش اول

در این روش نیازی به باز کردن قطعات لوستر نیست. تنها کاری که باید انجام دهید، قرار دادن نردبانی با ارتفاع مناسب و پهن کردن پارچه ای زیر لوستر است. توجه داشته باشید که اگر زیر لوستر، فرشی پهن باشد نیاز نیست پارچه ای ضخیم پهن کنید؛ اما اگر چنین نباشد باید پارچه ضخیم پهن کنید تا در صورت افتادن یکی از قطعات لوستر، با شکستگی آن مواجه نشوید.

حال باید محلولی شامل الکل و آب تهیه کرده و با کمک یک پارچه تمیز، شروع به تمیز کردن این قطعات نمایید. دقت داشته باشید که تمیز کاری لوستر باید بعد از گردگیری آن شروع شود. این عمل می تواند نتیجه تمیز کاری را مطابق میل شما رقم بزند.

روش دوم

یکی از روش های دیگری که در بررسی سؤال چگونه لوستر را تمیز کنیم باید به آن اشاره ای داشته باشیم، تمیز کاری آن بدون باز کردن قطعات و با کمک اسپری سرکه سیب و آب است. در این روش که مدت زمان کمتری نیاز دارد و روشی تقریباً بی درد سر است باید سفره ای زیر لوستر پهن کرده و نردبانی در اطراف لوستر برای دسترسی به آن قرار دهید. حال لوستر را گردگیری کرده و شروع به اسپری محلول آماده به قطعات لوستر نمایید.

در این روش باید به این نکات توجه داشته باشید که استفاده از این عمل برای لوسترهایی که مدت زیادی از تمیز کاری آنها گذشته است، نتیجه چندان مطلوبی نخواهد داشت. در ضمن در صورت استفاده از این روش، بخش بالایی لوستر؛ یعنی نقطه اتصال لوستر به سقف را بپوشانید.

نکته: در این روش نیازی به خشک کردن قطعات لوستر نیست.

تمیز کردن لوستر با باز کردن قطعات

لوسترهای کریستالی و برخی از لوستر سقفی دارای قطعات زیادی هستند. به همین دلیل نیز کاربران به هنگام تمیز کاری آنها با این مشکل روبرو می شوند که چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

اکثر کاربران، برخی از لوسترها مانند لوسترهای کریستالی را به دلیل قطعات ریزی دارند و همچنین به دلیل کریستالی بودن قطعات آنها، با روش تمیز کردن لوستر با باز کردن قطعات، این محصولات را تمیز می کنند. در صورتی که شما نیز مایل به استفاده از این روش هستید توصیه می شود قبل از جدا کردن قطعات لوستر، عکسی از آن تهیه کنید. این کار می تواند نصب قطعات را راحت تر کند.

چگونه لوستر را تمیز کنیم؟

قطعات لوستر را به دقت از بدنه آن جدا کنید. حال در کاسه ای بزرگ، محلولی شامل مواد شوینده و آب تهیه کنید. قطعات را یکی یکی در این کاسه شستشو داده و سپس آب بکشید. آنها را با ترتیب بر روی پارچه ای تمیز قرار دهید. حال که آب آنها گرفته شد، با پارچه ای نخی و تمیز، رطوبت قطعات را بگیرید و نصب کنید.

ترفندهای تمیز کردن لوستر

خوشبختانه امروزه روش های جدید برای تمیز کردن انواع لوستر ابداع شده اند. در صورتی که از مناسب ترین این روش ها متناسب با نوع و جنس لوستر استفاده کنید شاهد بهترین نتیجه خواهید بود. آشنایی با این روش ها نیز می تواند پاسخی برای این سؤال که چگونه لوستر را تمیز کنیم؟ باشد و شما را از چالش بزرگی نجات دهد.

از جمله این ترفندها می توان به استفاده از محلول یک قاشق الکل، یک لیتر آب و مقداری صابون برای لوسترهای برنزی، استفاده از محلول سرکه سفید و آب، استفاده از محلول شیشه پاک کن و دستکش های پنبه ای، استفاده از محلول آب و صابون یا آمونیاک و … اشاره کرد.

کلام آخر

لاکچری لایت به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان انواع المان های روشنایی، لوستر مدرن ، مشاوره های مفیدی در راستای انتخاب، نصب و تمیزکاری این تجهیزات در اختیار کاربران قرار می دهد. در صورتی که با پرسش چگونه لوستر را تمیز کنیم؟ مواجه شدید با شماره های این مرکز تماس گرفته و با کمک مشاوران این مجموعه، بهترین روش برای تمیز کاری لوستر خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *