مقالات وب سایت

نورپردازی رستوران و کافی شاپ

نورپردازی رستوران و کافی شاپ

در این مطلب قصد داریم که اطلاعاتی در مورد نورپردازی رستوران و کافی شاپ در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. در واقع می توان گفت که نورپردازی در محیط های مختلف اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در طراحی و دکوراسیون محیط های داخلی یا خارجی به شمار می‌ رود. البته در هر مکانی باید از نور مناسب آن استفاده شود تا جذاب به نظر آید.

مثلاً بعضی از محیط ها نیاز به نورپردازی ملایم دارند، زیرا نورپردازی ملایم باعث ایجاد یک محیط دنج میشود و احساس آرامش را به شخص منتقل می‌ کند. اما بعضی از مکان‌ ها نیاز به نور پردازی با استفاده از نورهای تند و رنگی دارند تا باعث تقویت احساس هیجان و نشاط در افراد شوند. از جمله محیط‌هایی که نورپردازی در آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد می ‌توان به رستوران ها و کافی شاپ ها اشاره کرد. در واقع نورپردازی رستوران و کافی شاپ برای جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است و باید نورپردازی به گونه ‌ای انجام شود که احساس آرامش را به مشتری القا نماید.

مشاهده کنید » چراغ آویز کافی شاپ

چگونگی نورپردازی رستوران و کافی شاپ

ممکن است تصور کنید که تنها دکوراسیون یا کیفیت غذای یک رستوران و کافه برای جذب مشتری کافی است. اما بهتر است بدانید نورپردازی رستوران و کافی شاپ نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا این موضوع می ‌تواند بر روی مشتری تاثیر گذاشته و موجب شود تا شخص بخواهد مدت زمان بیشتری را در این مکان صرف کند؛ یا این که چنین عواملی موجب می ‌شود تا شخص تصمیم بگیرد دفعات بعدی نیز رستوران یا کافی شاپ شما را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که اگر نورپردازی در چنین مکان هایی به درستی انجام نشود ممکن است باعث گردد تا چشم مشتری خسته شود. پس فرد زمان زیادی در این مکان نخواهد ماند. بنابراین بهتر است از نورپردازی اصولی استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از چراغ های ال ای دی جذاب و زیبا می تواند جذابیت کافی شاپ و رستوران شما را افزایش دهد. 

انواع نورپردازی رستوران و کافی شاپ

همان طور که گفته شد برای هر مکانی باید مطابق با آن محیط و دکوراسیون آنجا پرداز انجام شود. در رستوران ها و کافی شاپ ها نیز نورپردازی به سبک های مختلف انجام می شود که از جمله این سبک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • نورپردازی محیطی: 

در واقع زمانی که به نورپردازی و روشنایی اصلی محیط کافی شاپ و رستوران بپردازید توانسته اید نورپردازی محیطی را به درستی انجام دهید. 

  • نورپردازی ضروری: 

این مدل از نورپردازی رستوران و کافی شاپ به گونه ایی است که به مشتریان کمک می ‌کند تا راحت ‌تر منو را بخوانند یا غذا بخورند. همین طور این نوع از نورپردازی برای آشپزها و گارسون ها نیز بسیار مناسب است. زیرا آن ها می ‌توانند در آشپزخانه یا سالن غذاخوری وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. 

  • نورپردازی تزئینی: 

این مدل از نورپردازی رستوران و کافی شاپ بیشتر جنبه زیبایی خواهد داشت. همچنین باعث می ‌شود تا محیط رستوران و کافی شاپ شما بزرگ تر دیده شود. البته بهتر است بدانید که شما می ‌توانید برای نورپردازی تزیینی و لامپ تزیینی از نورهای رنگی استفاده کنید و آن ها را بر روی تابلوها، مجسمه‌ ها یا آثار هنری نصب نمایید. 

چراغ های مورد استفاده در رستوران و کافی شاپ

برای نورپردازی رستوران و کافی شاپ از چراغ های متنوعی استفاده می‌ شود که از جمله آن ها می‌ توان به چراغ های آویز، چراغ دیواری، چراغ های ریلی و همچنین چراغ دکوراتیو و تزیینی اشاره کرد. 

بهتر است بدانید لوستر آویز علاوه بر آن که نور محیط را تأمین می ‌کند به رستوران ها و کافی شاپ ها جذابیت بیشتری می‌ دهد و تاثیر بسیار عالی در طراحی دکوراسیون این محل ها خواهد داشت. 

همچنین چراغ های دیواری نیز جنبه تزیینی دارند و برای نورپردازی اشیای تزیینی و مجسمه ها استفاده می شوند.

چراغ های ریلی معمولا در کافی شاپ ها استفاده می ‌شوند و امکان تنظیم زاویه را خواهند داشت.

چراغ های دکوراتیو و تزئینی نقش مهمی در روشن سازی محیط ندارند و بیشتر برای زیباسازی استفاده می شوند. 

نورپردازی در در ساعات مختلف روز

یکی دیگر از عواملی که باید در نورپردازی رستوران و کافی شاپ به آن دقت شود ساعات مختلف روز است. شما می توانید برای زمان های مختلف از نورهای متفاوت استفاده کنید. مثلاً در طول روز بهتر است بیشتر از نور طبیعی خورشید استفاده نمایید و در کنار آن از چراغ ها نیز کمک بگیرید. این موضوع به خصوص برای صبح تاثیرگذارتر است. زیرا انرژی زیادی به همراه خواهد داشت. همچنین بهتر است برای شب از نور ملایم استفاده کنید. زیرا افراد در طی شب خسته ‌تر هستند و ترجیح می دهند در یک محیط آرام بخش غذایشان را میل کنند. بنابراین بهتر است از چراغ هایی که میزان نور آن ها تنظیم می شود و یا دارای نور ملایم هستند استفاده نمایید. 

سخن آخر

در نهایت می ‌توان گفت نورپردازی رستوران و کافی شاپ در انواع مختلف انجام می شود و شما می توانید با توجه به المان‌ ها و دکوراسیون داخلی این نورپردازی ها را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که نورپردازی در رستوران ها با کمک چراغ های روشن تری انجام می‌ شود و این سالن ها دارای روشنایی کامل هستند. اما ممکن است در بعضی از کافی شاپ ها نورپردازی به سبکی انجام شود که تنها به اندازه خواندن منو باشد. در واقع کافی شاپ ها ممکن است دارای روشنایی کمتری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *