مقالات وب سایت

چراغ لاینر چیست؟

چراغ لاینر چیست

شاید سوال چراغ لاینر چیست ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین چراغ‌ها توضیح دهیم. این چراغ، چراغ خطی نامیده می‌شود. همچنین از زیباترین سیستم‌های روشنایی بوده و نسبت به سیستم‌های قدیمی، دارای راندمان بسیار بالاتری است. لذا از ویژگی‌های بارز چراغ لاینر می‌توان به طول عمر بیشتر، مصرف انرژی بسیار کم و نور یکدست و یکنواخت اشاره نمود. این چراغ‌ها علاوه بر اینکه از نظر راندمان بسیار عالی می‌باشند، از نظر زیبایی نیز می‌توان از آن ‌ها در جنبه‌های مختلف استفاده نمود. این روزها برای دیزاین یک ساختمان با هر نوع کاربری که باشد، اجزای مختلفی را مد نظر قرار می‌دهند. یکی از این اجزای بسیار مهم در دکوراسیون یک ساختمان، نورپردازی آن است.

چراغ لاینر دارای تنوعی زیاد و کارایی مناسبی است. به همین خاطر شما می‌توانید از این چراغ‌ها در دکوراسیون یک محیط استفاده کرده و آن محیط را بسیار مدرن زیبا و لوکس گردانید. باید بدانید که این چراغ‌ها علاوه بر زیبایی، به خاطر اینکه نور یکدست و یکنواختی را از خود ساطع می‌گردانند، می‌توانند باعث روشنایی یکنواخت و بسیار مناسب یک محیط گردند. چراغ‌های لاینر دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

چراغ لاینر چیست و تاریخچه ی آن

به طور کلی از زمان اختراع برق، چراغ‌ها نیز به وجود آمدند. چراغ‌های ابتدایی بسیار ساده بوده و می‌توانستند نور بسیار کمی را تولید کنند. چراغ‌های اولیه ویژگی‌های بسیار بدی داشتند و آن هم تولید گرمای بسیار زیاد بود. ویژگی‌های چراغ‌های امروزی بر این پایه و اساس است که انرژی برق را به کمترین مقدار گرما و به بیشترین مقدار نور تبدیل کنند. به طوری که این روزها چراغ‌های لامپ های ال ای دی را با این ویژگی خوب مشاهده می‌کنیم. این چراغ‌ها بسیار پرنور بوده و گرمای خیلی کمی را تولید می‌نمایند.

این چراغ ها به دو صورت توکار و روکار در انواعی از دکوراسیون‌ها اجرا می‌شوند. بسته به نوع دکوری که شما می‌خواهید، می‌توانید از هر نوع از این چراغ های لاینر استفاده نمایید. در ادامه چراغ لاینر توکار و روکار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چراغ لاینر توکار

نوعی از چراغ‌های لاینر، چراغ لاینر توکار می‌باشد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که کاربرد این نوع چراغ لاینر چگونه است؟ لذا باید گفت که این روزها سقف‌های کاذب به شدت رواج پیدا کرده اند. در سقف های کاذب شیارهایی وجود دارند که می‌توانند محل مناسبی برای چراغ‌های لاینر باشند. به این صورت که اگر در این شیارها از چراغ‌های لاینر استفاده شود، علاوه بر اینکه توانسته‌ایم روشنایی مناسبی را ایجاد کنیم، توانسته‌ایم شیارهایی که ممکن است زیبایی چندانی نداشته باشند را پوشش دهیم. همچنین این شیارها را بسیار زیبا و درخشان گردانیم.

لذا شما با استفاده از این چراغ‌های لاینر، می‌توانید نورهایی به شکل‌های خطی، کروی، منحنی، مستقیم و L را در یک دکوراسیون به وجود آورید. به خاطر همین از چراغ‌های لاینر توکار در فروشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، تالار‌ها و حتی منازل استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که این روزها در بیمارستان‌های شیک و مدرن از لاینر‌های توکار L شکل، در راهرو‌ها استفاده می‌کنند. این امر موجب می‌شود که این راهروها یک جذابیت بصری داشته باشند و از استرس بیمار و همراهان آن‌ها بکاهند.

چراغ لاینر روکار

یکی دیگر از انواع چراغ‌های لاینر، چراغ‌های لاینر روکار است. از این نوع چراغ‌ها در شیار سقف‌ها استفاده نمی‌شود اما گاهی اوقات در یک مکان فرد نیاز به نور بسیار زیادی دارد. به همین خاطر می‌تواند از این چراغ‌های روکار استفاده کند. این چراغ‌ها در رنگ‌های مختلفی دیده می‌شوند. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید از هر رنگی که تمایل داشته باشید، استفاده نمایید. چراغ‌های لاینر روکار دارای جنبه‌های تجاری، مسکونی و حتی اداری هستند. بسته به اینکه با چه هنر و سلیقه‌ای این چراغ‌ها را به کار ببرند، می‌توانند جذابیت یک محیط را دو چندان نمایند.

مزیت چراغ لاینر چیست؟

حال می‌خواهیم در رابطه با مزیت‌های چراغ لاینر نسبت به سایر چراغ‌های دیگر اشاره کنیم. از این مزیت‌ها ما می‌توانیم مواردی به شرح زیر را نام ببریم:

زیبایی: اولین مزیت، تاثیر این چراغ‌ها به روی زیبایی محیط می‌باشد. همواره برای چیدن دکوراسیون و زیبا ساختن یک محیط، بایستی هر جزئی که در آن دکور به کار می‌رود، از زیبای خاصی برخوردار باشد. نورپردازی های مختلفی برای یک محیط وجود دارد اما به جرات می‌توان چراغ لاینر را از زیباترین المان های نورپردازی دانست. چراکه این چراغ‌ها بسیار مدرن بوده و نور مستقیمی ندارند و همین امر باعث می‌شود که یک محیط علاوه بر زیبایی دارای روشنایی یک ‌دست و آرامش بخشی باشد.

گرما: دومین مزیت، دمای این چراغ‌ها است. از آنجایی که جنس چراغ های لاینر ال ای دی می‌باشد. علیرغم تولید روشنایی بسیار زیاد، گرمای خیلی کمی تولید می‌کنند.

تنوع: همچنین رنگ‌ های متنوعی نیز می‌توانیم در این چراغ های لاینر مشاهده کنیم. از جمله مهم‌ترین این رنگ‌ها آفتابی، مهتابی، صورتی، آبی، انبه ای، یخی، نچرال و غیره می‌باشند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که ما به راحتی از چراغ لاینر در دکوراسیون اتاق کودک نیز استفاده نماییم.

مصرف انرژی: چهارمین مزیت کم مصرف بودن این چراغ‌ها می‌باشد. این چراغ‌ها انرژی بسیار کمی استفاده نموده و در عین حال راندمان بسیار بالایی دارند.

 

نتیجه گیری

در جمع بندی کوتاهی در رابطه با چراغ لاینر باید گفت که این چراغ‌ها دارای زیبایی خاصی بوده و همچنین مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. از این چراغ‌ها جهت افزایش زیبایی در دکوراسیون مراکز مختلف اعم از تجاری، اداری، مسکونی و غیره و حتی مراکز درمانی استفاده خواهد شد. همین امر باعث می‌شود که این چراغ ها کاربردی عمومی داشته باشند. با توجه به این که شما می‌خواهید از این چراغ های لاینر در چه محیطی استفاده کنید، باید رنگ و نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. به خاطر همین تنوع بسیار زیادی در بازار از چراغ‌های لاینر وجود دارد که می ‌تواند دست شما را برای انتخاب باز بگذارد. همین امر باعث می‌شود که بسیاری از طراحان و دیزاینرها چراغ‌های لاینر را به سایر چراغ‌ها ترجیح دهند. امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله به پاسخ، سوال چراغ لاینر چیست؟ رسیده باشید. چراغ خطی لاله زار عنوان مقاله‌ای است که در سایت لاکچری لایت بعنوان تولید کننده چراغ خطی قابل مشاهده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *