دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید چراغ پارکی

نمایندگی فروش چراغ پارکی

اغلب شهرداری‌ها و پیمانکاران فضاهای سبز شهری به یک نمایندگی فروش و راهنمای خرید چراغ پارکی نیاز دارند که محصولاتی با کیفیت و قیمت‌هایی منصفانه داشته باشد. همانطور که می‌دانید پارک‌ها و میدان ها مکان‌هایی برای سرگرمی و تفریح شهروندان هستند. اکثر ساکنین شهرها برای استراحت، پیاده روی یا ورزش به پارک‌ها می‌آیند. حتی در شب‌ها نیز بسیاری از پارک‌ها مملو از جمعیت هستند. بنابراین افراد یا سازمان‌هایی که احداث و توسعه پارک‌ها را برعهده دارند باید به نورپردازی شبانه این مکان ها نیز توجه ویژه ای داشته باشند. اگر جزو افرادی هستید که مدیریت پارک‌ها را برعهده دارید بهتر است از راهنمای خرید چراغ‌های پارکی استفاده کنید. در ادامه، بیشتر در مورد اهمیت و لزوم استفاده راهنمای خرید محصولات و خدمات صحبت خواهیم کرد.

چرا به راهنمای خرید چراغ‌های پارکی نیاز داریم؟

حتما تاکنون دیده‌اید که برخی از درختان، پل‌ها و میدان‌هایی که در پارک‌ها قرار دارند با نوارهای نور، تزئین شده‌اند. این کار با هدف چشم نواز کردن و تزئین بخش‌های مختلف یک پارک صورت می‌گیرد. با این حال، الزاما نور بیشتر به معنای نورپردازی بهتر نیست. زیرا که نورِ بیش از حد، باعث کاهش دید و حالتی موسوم به آلودگی نوری می شود. به جز مقدار نور، دوره روشنایی چراغ های پارکی نیز باید به درستی تنظیم شود. برخی از پارک‌ها زمان کاربری مشخصی در طول شبانه روز دارند و در بقیه ساعات تعطیل می‌شوند. در اینگونه پارک‌ها لزومی ندارد که در ساعات تعطیل، روشنایی قابل توجهی وجود داشته باشد. به همین دلیل برخی از اپراتورها وسایل روشنایی را در زمان تعطیلی پارک، خاموش کرده یا از سیستم های روشنایی تایمر دار استفاده می‌کنند. به هر حال، برای اینکه هیچ نکته‌ای را در مورد نورپردازی پارک‌ها از قلم نیندازید بهتر است از راهنمای خرید چراغ های پارکی استفاده کرده و مشاوره بگیرید.

5 اصلی که به کمک راهنمای خرید چراغ پارکی رعایت خواهید کرد

نورپردازی پارک ها و میدان ها، پیچیده و خسته کننده به نظر می‌رسد. برای اینکه بتوانیم نورپردازی پارک ها را راحت تر انجام دهید باید از راهنمای خرید چراغ های پارکی استفاده کنیم. افراد متخصص در نمایندگی‌ها به شما کمک می‌کنند اصول و استانداردهای مهم نورپردازی را رعایت کنید. رعایت این استانداردها سبب توزیع درست نور در فضای پارک ها و همچنین مانع از اتلاف انرژی می شود. 5 اصل اساسی نورپردازیِ پارک ها و فضاهای سبز شهری که به کمک این متخصصان میتوانید رعایت کنید به شرح زیر هستند.

  • وسایل روشنایی و نورپردازی پارک ها را تنها در جایی که نیاز دارید نصب کنید

 وسایل نورپردازی پارک ها صرفا باید در مناطقی که واقعاً به نور نیاز دارند نصب شوند. به عنوان مثال، روشنایی جاده ها و خیابان های اطراف پارک ها، کاری‌ غیر ضروری است زیرا آن مکان ها از محدوده پارک ها ها فراتر هستند. مناطقی که در اطراف ولی خارج از پارک‌ها هستند حتی اگر به روشنایی نیز نیاز داشته باشند خارج از سیستم روشنایی پارک ها محسوب می‌شوند. بنابراین نباید اعتبارات را برای روشن کردن این مناطق، هدر بدهید.

لزوم نصب چراغ‌های پارکی در جای درست و به تعداد لازم

نکته دیگر اینکه برخی از پارک ها دارای مناطق حفاظت شده هستند. نورپردازی در مناطق حفاظت شده باید متفاوت از سایر بخش های معمولی پارک باشد. زیراکه نورپردازی غیر ضروری ممکن است برای گونه هایی که در این مناطقِ تحت حفاظت، زندگی می‌کنند ایجاد مزاحمت کند. نورهای مصنوعی، نوعی تجاوز به زیستگاه‌های حیات وحش محسوب می‌شوند. بنابراین باید یک فرد متخصص در زمینه نورپردازی را در هنگام نصب وسایل روشناییِ پارک‌ها همراه خود داشته باشید. این فرد به شما خواهد گفت که در کجا به نور مصنوعی نیاز دارید و در کدام قسمت‌ها نباید از وسایل روشنایی استفاده کنید. با بهره گیری از این مشورت‌ها تا حد زیادی در هزینه های احداث تاسیسات روشنایی و همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد.

  • نورپردازی پارک‌ها را با حداقل نور ممکن انجام دهید

در راهنمای خرید چراغ پارکی به شما گفته خواهد شد که پارک‌ها به نور محیطی بسیار پایینی‌تری نسبت به یک مکان تجاری نیاز دارند. هدف اصلی از نورپردازی پارک‌ها روشن سازی معابر است. سطح بالای نور، فضای آرامش بخش پارک ها را مختل خواهد کرد. در نتیجه، باید در هنگام نورپردازی پارک‌ها از حداقل تعداد چراغ های پارکی استفاده کنید.

  • جلوگیری از آلودگی نوری برای انسان، گیاهان و حیوانات

در متن بالا به این مورد اشاره شد پس به صورت گذرا از این موضوع عبور می کنیم. آلودگی نوری شامل درخشش مصنوعی و هر گونه تابش خیره کننده ای است حتی اگر نور رو آسمان باشد. زیرا که اینگونه نورها تاریکی طبیعی محیط را پنهان کرده  و مشاهدات نجومی را  دشوارتر می‌کنند. در نورپردازی پارک ها باید از آلودگی نوری پرهیز کنید. هر نمایندگی فروش چراغ های پارکی معتبر، مصادیق این نوع از آلودگی را می‌داند و در هنگام راهنمایی کردن برای خرید چراغ پارکی آن را به مشتریان خود گوشزد خواهد کرد. چراغ های پارکی نباید سبب آلودگی نوری در محیط پارک ها شوند

  • وسایل نورپردازی پارک ها باید بتوانند در برابر محیط بیرون مقاومت کنند

مقاومت و ماندگاری تجهیزاتی که از یک نمایندگی فروش چراغ های پارکی می‌خرید اهمیت زیادی دارند. پارک ها و فضاهای سبز شهری در فضای باز قرار دارند بنابراین وسایل روشنایی آنها باید بتوانند در برابر عواملی همچون آفتاب، باران یا برف شدید مقاومت کنند. باد شدید ممکن است بر روی وسایل تاثیر بگذارد و آب نیز ممکن است به داخل وسایل، نفوذ کند و به شبکه برق آسیب برساند. تجمع برف هم می‌تواند چراغ‌های روشنایی را خم کند و به آنها آسیب بزند. منتها وقتی تجهیزات روشنایی شما مستحکم و اورجینال باشند تا مدت ها در برابر این عوامل مقاومت خواهند کرد. پس در هنگام خرید حتما به راهنمای خرید چراغ پارکی دقت کنید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

  • از سیستم روشنایی مقرون به صرفه و کم مصرف استفاده کنید

 سیستم روشنایی و نورپردازی پارک ها عمدتاً از منبع های نور(چراغ ها) و کنترل ها تشکیل شده است. منبع نور باید دارای مصرف انرژی بهینه، طول عمر بالا و هزینه های نگهداری کم باشد. مشخص شده است که چراغ های LED اصل، دارای طول عمر طولانی تا 50 هزار ساعت و کارایی بالا هستند. به علاوه محتوای شیمیایی خطرناکی نیز ندارند. بنابراین، LED ها گزینه هایی ایده آل برای سیستم روشنایی پارک ها هستند. منظور از کنترل ها نیز امکاناتی مثل کنترل حرکتی یا تایمر روشنایی است که می‌توانید آنها را در سیستم روشنایی پارک ها بگنجانید.

کلام آخر

مجموعه لاکچری لایت به عنوان یکی از نمایندگی‌های معتبر فروش چراغ های پارکی محسوب می‌شود. برای خرید انواع چراغ‌های پارکی می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین به لاکچری لایت مراجعه کرده و با بهترین و مناسب‌ترین قیمت‌ها از مجموعه ما خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *