مقالات وب سایت

تفاوت جت لایت و وال واشر

تفاوت جت لایت و وال واشر

تفاوت جت لایت و وال واشر چیست؟ نور تنها شما را از بودن در تاریکی رهایی نمی‌بخشد! گاه زیبایی یک معماری یا هر محصول دیگری آن‌قدر که باید در چشم بازدیدکننده جلوه نمی‌کند. درواقع نورپردازی همان فوت کوزه‌گری هر معمار و مهندسی است که ارزش محصول نهایی او را چندین و چند برابر می‌کند. به‌قدری که می‌توان گفت به‌نوعی رقابت بین نورپردازی‌ها صورت می‌گیرد تا مواردی دیگر. ازطریق جلوه‌های نوری است که می‌توان اوج یک هنر را به‌نمایش گذاشت و جلوه بصری بیش‌تری به‌آن بخشید.

نورپردازی هوشمندانه می‌تواند به‌هر بنایی زیبایی منحصر به فرد را در گستره شب ببخشد که نگاه را به‌خود جلب کند. استفاده از نورپردازی مناسب در دکور مغازه‌ها نیز در فروش و زیبایی بخشی بسیار کاربردی است. به‌نوعی می‌توان گفت که نورپردازی درست و مناسب سودآوری مالی را محقق می‌سازد. را برای شما  مکان‌هایی که به‌سبب نورپردازی خود در میان مردم مشهور و شناخته شده هستند نیز کم نیستند. این مسئله خود به تمیت نورپردازی در هر سازه‌ای اشاره می‌کند. نورپردازی که گاه سودآوری در فروش محصولات و بناهای شما را در پی دارد. به همین‌دلیل باید تفاوت جت لایت و وال واشر را بدانید که انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

گستره‌ی پهناوری از ابزار جهت تبدیل انرژی الکتریکی به نوری وجود دارد که هر گروه کاربردی خاص دارند. انتخاب میان این تنوع زیاد تنها و تنها به نوع طراحی و کاربرد آن بستگی دارد.  اما تفاوت بین دو قدر قدرت‌ روشنی بخشی در فضای عریض چه مواردی است؟ به‌راستی که تفاوت جت لایت و وال واشر کدام‌اند؟

 ذکر این مسئله حائز اهمیت است که آن‌چه به‌استفاده درست از این‌ دو منجر می‌شود، شناخت درست ویژگی‌های هریک از این دو منبع نوری است. هنوز هریک از این دو را خوب نمی‌شناسید و در انتخاب خود شک دارید؟ بنابراین، با ما در ادامه همراه باشید تا هریک از این دو را به‌خوبی بشناسید. تنها با شناخت تفاوت جت لایت و وال واشر  است که می‌توانید به‌درستی برای طراحی و خرید خود برنامه ریزی کنید.

 تصویری از جت لایت در نمای ساختمان یا محوطه بیرونی ساختمان
تصویری از جت لایت در نمای ساختمان یا محوطه بیرونی ساختمان

نورپردازی در محیط‌های وسیع؛ موضوعی مهم در تفاوت جت لایت و وال واشر

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد بازدید از بنایی تاریخی را داشته‌اید، اما به‌سبب تاریکی هوا موفق نبوده‌اید. گرچه می‌توانستند از زیبایی شب و نورپردازی‌های هوشمندانه برای عرضه آن بنا بهره ببرند. البته ابنیه‌تاریخی نیز هستند که در فرایند بازسازی آن‌ها از نورپردازی‌هایی استفاده شده و توانسته‌اید جلوه‌ای متفاوت از ان‌چه درروز دارد را مشاهده کنید. بی‌شک بر این مسئله که شب بر زیبایی اشیا و بنا می‌افزاید، آگاهی دارید. با کسب اطلاعات راجع‌به تفاوت جت لایت و وال واشر می‌توانید زیبایی نورپردازی را دو چندان کنید.

اما این زیبایی بصری در شب به ابنیه تاریخی منتهی نمی‌شود، در بنا‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند نیز صدق می‌کنند. با استفاده در نورپردازی نمای داخلی یا نمای خارجی ساختمان، شکوه و زیبایی آن را در شب نیز به عرضه بگذارید. برای نورپردازی در محیط‌های وسیع از ابزاری نوری چون جت لایت و وال واشر استفاده کنید. البته دانستن تفاوت جت لایت و وال واشر به چگونگی استفاده از آن‌ها در نما پروژه درحال ساخت  کمک می‌کند.

فروش سریع‌تر ساختمان خود را با جت لایت بیمه کنید!

با پیشرفته شدن صنعت ساختمان سازی، مهندسان به‌سراغ ساخت ساختمان‌های بلند و به‌اصطلاح آسمان خراش‌ها روی آوردند. آن‌ها برای این‌که عظمت و شکوه آسمان‌خراشی که ساخته‌اند را برای دیگر افراد به‌عرصه نمایش بگذارند، از نورپردازی استفاده کردند.استفاده از جت لایت همان چیزی است که آن‌ها را به‌اهداف خود برای جلوه‌ ساختمان در شب رساند.

تفاوت جت لایت و وال واشر از نظر برد نوری سبب شده است در مکان‌هایی که نیاز به نور با برد بالا است، از جت لایت استفاده شود. در واقع جت لایت برد نوری بسیار قدرتمندی دارد و به‌همین دلیل است که در نمای ساختمان‌های مرتفع به‌کار می‌رود. اما این تنها کاربرد این چراغ‌های قوی نیست و می‌توانید در فضای اطراف ساختمان‌ها مانند محوطه باغ تالارها استفاده کنید. استفاده از این چراغ‌ها در محوطه و همچنین در نمای ساختمان فضایی گرم و دلنشین را فرام می‌آورد.

 

هنوز دلیل نیاز خود به جت لایت را نمی‌دانید!

با دانستن تفاوت جت لایت و وال واشر به مسئله‌ای در چگونگی نورپردازی ساختمان خود پی خواهید برد. هرچه ارتفاع ساختمان شما بلندتر باشد، نیاز شما به خرید استفاده از جت لایت بیش‌تر می‌شود. چراکه یکی از مواردی که در فروش این‌گونه ساختمان‌ها تاثیر زیادی دارد، نورپردازی محوطه و نمای ساختمان است. جت لایت‌ها را نورفاکن‌هایی می‌دانند که برد نوری قوی دارند. ازاین‌رو  این نورافکن‌ها جای خود را  روی سطح بیرونی یا داخلی نما بیش‌تر ساختمان‌ها شهر پیدا کرده‌اند.

از این نورافکن‌ها به‌این جهت در نمای ساختمان استفاده می‌شود که دارای نور خطی به‌سمت بالا هستند. اگر به‌دنبال جت لایت نما با بدنه آلومینیومی می‌توانید آن را در لاکچری لایت بیابید. جت لایت موجود در این سایت دارای طیف رنگی سفید، آفتابی، سبز و انبه‌ای است.

تصویری از جت لایت

جت لایت یا نورافکن پایه‌دار؛ مزیت استفاده

نورافکن‌های پایه‌دار یا جت لایت که در نماهای انواعی از ساختمان‌ها استفاده می‌شود، بی‌دلیل هم نیست.‌

  • برد نوری بسیار قوی
  • انتشار نوری خطی و در جهت عمودی
  • دارا بودن لنز آنتی یووی؛ کمک به‌دفع انعکاس نور خورشید در طول روز و دفع حرارت
  • دارا بودن طیف رنگی در نور
  • دارا بودن از درجه حفاظتی؛  مقاوم در برابر گرد و غبار، رطوبت
  • مقاومت بالا؛ مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • صرفه اقتصادی
  • کم مصرف؛ صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی
  • نصب آسان

تمامی این عوامل مزید بر علت شده است که شناخت تفاوت جت لایت و وال واشر برای افراد راحت‌تر باشد. درنتیجه در بسیاری از ساختمان‌ها شاهد استفاده از این نورافکن‌های پایه‌دار باشید.

طراحی وال واشر با شما تولید از ما!

وال واشرها از انواع دیگری از چراغ‌هایی است که در نمای ساختمان‌ها جهت زیبایی بخشی به‌کار می‌روند. در واقعه وال واشر، از در کنار هم قرار گرفتن تعدادی لامپ در کنار یکدیگر ساخته می‌شوند. یک تفاوت جت لایت و وال واشر، نحوه قرارگیری و تعداد لامپ‌ها در کنار هم است. این تعداد و نحوه قرارگیری بسته به‌نیاز شما امکان تغییر دارد. این تغییر در شکل قرارگیری یا تعداد لامپ‌ها، تغییر در شدت و نحوه نور خروجی را سبب می‌شود.

 اما این همه ماجرا نیست و از آن‌ها جهت نمایان سازی نمای ساختمان در شب نیز استفاده می‌شود. این چراغ‌ها را حتی می‌توانید در انواع دکوراسیون به‌کار ببرید. این محصول کاربرد‌های بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود. آن هم به‌دلیل انعطاف‌پذیری تولید آن است که از تفاوت جت لایت و وال واشر منشا می‌گیرد. شما می‌توانید بسته به طراحی و نوع استفاده‌ای که در ذهن دارید، وال واشر مورد نیاز خود را سفارش دهید.

تصویری از وال واشر

مزیت‌هایی که استفاده گسترده از وال واشر را سبب شد!

اگر دلایل استفاده زیاد از وال واشر توسط مهندسین ساختمان را بدانید، شما نیز در زمره آن‌ها قرار خواهید گرفت.

  • قابل استفاده در تمام فضاها؛ سرباز و سرپوشیده
  • قابل استفاده در نمای تمامی ساختمان‌ها؛ تجاری، مسکونی، ورزشی، تفریحی و فروشگاه‌ها
  • نصب راحت
  • شدت نور قوی
  • مقاومت بالا؛ مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش، گرد و خاک، رطوبت
  • دارا بودن طیف رنگی در نور؛ تک رنگ، هفت رنگ
  • صرفه اقتصادی
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق
  • قابلیت تنظیم جهت انتشار نور
  • دارا بودن قابلیت افزایش طول عمر وال واشر
  • دارا بودن قابلیت طراحی متناسب با نیاز
  • دارا بودن تنوع؛ آبشاری، پرچمی، مولتی کالر، فول کالر
  • مقاوم در برابر ضربه
  • امکان کنترل از راه دور

همان‌طور که می‌بینید، مهندسین ساختمان دلیل موجهی برای استفاده از این محصول کاربردی در نمای پروژه‌های ساختمانی خود دارند. باتوجه‌به تفاوت جت لایت و وال واشر و مزیت‌های وال واشر می‌توانید دلیل استفاده زیاد آن را بفهمید.

به بهترین طراحی‌ها با انواع وال واشر جان ببخشید!

از تفاوت جت لایت و وال واشر آن‌ است که وال واشر دارای انواعی است. همین تنوع استفاده از آن را در طراحی‌های خلاقانه شما راحت‌تر می‌کند. دارا بودن انواع در کنار قابلیت شخصی سازی تولید آن است که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند.

  • آبشاری
  •  پرچمی
  • مولتی کالر
  •  فول کالر

تمامی این انواع وال واشر قابلیت تولید در نوع تگ رنگ و همچنین 7 رنگ را دارا هستند. این تنوع وال واشرها، استفاده از آن‌ها در پروژه‌های گوناگون را سبب شده است. برخی دیگر از این وال واشرها که RGBW نامیده می‌شوند، طیف کامل رنگ در نور را دارند.

تصویری از نورپردازی با وال واشر در نمای یک ساختمان

3 تفاوت جت لایت و وال واشر که باید بدانید!

همان‌طور که تابه‌این‌جا فهمیدید، جت لایت و وال واشر هردو به‌یک مقصود مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این دو باوجود هدف یکسان تفاوت‌هایی رانیز شامل می‌شوند.

  • شکل ظاهری
  • کاربرد
  • انتشار نور

شاید این تفاوت‌ها آن‌قدر که باید جدی به‌نظر نرسند، اما همین تفاوت‌های جزئی برای اثربخشی در نورپردازی مناسب است.

تفاوت جت لایت و وال واشر؛ شکل ظاهری

در ابتدا باید گفت که وال واشر ظاهری مستطیلی و باریک دارد، در حالی که جت لایت استوانه‌ای شکل است. چراغ‌های ال ای دی در وال واشر کنار هم قرار می گیرند و طیف رنگی تک و هفت رنگ را شامل می‌شوند. جت لایت‌ها دارای پایه‌ای هستند که جهت چرخش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت جت لایت و وال واشر؛ کاربرد

از مهم ترین تمایز جت لایت و وال واشر آن‌که وال واشر‌ها به‌علت باریکی فضای کم‌تری را اشغال می‌کنند. به‌همین علت است که می‌توانند در ساختمان‌های بلند که محدودیت فضا وجود دارد، به‌کار بروند. شکل ظاهری وال واشر‌ها مستطیل شکل است، بنابراین می‌توان در مکان‌های باریک نیز از آن‌ها استفاده کرد. نوری که توسط وال واشر تولید و منتشر می‌شود باریک و عریض است، همین آن‌ها را مناسب فضا‌های عریض می‌کند. شاید همین مزیت استفاده از وال واشر است که در نورپردازی ساختمان‌های بلند با فضای کم مشکلی پیش نمی‌آید.

نمایی از وال واشر

تفاوت جت لایت و وال واشر؛ انتشار نور

نوری که از جت لایت و وال واشرها منتشر می‌شوند، به‌توان مصرفی ال ای دی های آن‌ها بستگی دارد. به‌طورکلی این‌چنین می‌توان گفت که جت لایت‌ها شدت نوری بیش‌تری دارند. اما وال واشرها نیز بسته به نوع کاربردشان تفاوت دارد.

کلام آخر

آن‌چه جلوه خاص و ارزش بیش‌تری به سازه و مغازه شما می‌بخشد نورپردازی آن است. اما نورپردازی در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود و فقط به ساختمان و دکور مرتبط نمی‌شود. مثلا در فضاهای باز جون فضاهای باغ‌ها، باغ‌تالارها و رستوران باغ‌ها نیز به‌کار می‌روند. از ابزاری که برای نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد میتوان به جت لایت و وال واشر اشاره کرد.

تفاوت جت لایت و وال واشر به‌این امر انجامید که کاربرد‌هایی متفاوت داشته باشند. عواملی چون کمبود فضا و عریض بودن محوطه وجود دارد که منجر به کارآمد شدن این تفاوت‌ها می‌شود. بنابر، میزان نور و قسمتی که می‌خواهید پوشش دهی می‌توانید با استفاده از جت لایت یا وال واشر تصمیم بگیرید. اگر نور قوی در فضایی کم نیاز دارید، جت لایت مناسب شما است. همچنین نور مناسب و عریض مورد نیاز فضای خود را در وال واشرها می‌توانید جست‌وجو کنید.

آیا امکان استفاده همزمان از جت لایت و وال واشر در نمای یک ساختمان وجود دارد؟

بله، شما بسته به نیاز نمایی که قصد نورپردازی آن را دارید می‌توانید از هر دو این محصولات استفاده کنید.

آیا جت لایت و وال واشر نسبت به تغییرات آب‌وهوایی مقاوم هستند؟

بله هردو این محصولات باتوجه به این که در نمای خارجی ساختمان‌ها به@کار گرفته می‌شوند، مقاومت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *