مقالات وب سایت

کارخانه تولید چراغ پارکی

چراغ پارکی دوشاخه

همان‌طور که می‌دانید مبلمان شهری، یکی از مهم‌ترین اجزا و عناصر موجود در سطح شهرها هستند که برای زیباسازی شهر و فرآهم آوردن محیطی دل‌پذیر برای شهروندان، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. در این میان چراغ‌های پارکی، یکی از این ادوات و تجهیزات بسیار مهم در سطح شهر هستند. این وسیله‌ی بسیار پرکاربرد در تمامی پارک‌های سطح کشور و همچنین در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراغ پارکی در انواع و مدل‌های گوناگونی تولید شده که برای فضاهای مختلفی در پارک‌ها قابل استفاده است.

چراغ‌های پارکی که با نام‌هایی از جمله چراغ حیاطی، چراغ باغی هم شناخته می‌شود، ارتفاعی معادل 2.40 تا 3 متر دارد و از قد انسان کمی بلندتر است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اجمالی کارخانه تولید چراغ پارکی بپردازیم. همراه ما باشید. 

علت استفاده از چراغ پارکی

یکی از دلایل استفاده از این دسته چراغ‌ها و تولید آن در کارخانه‌های مختلف در سطح کشور، این است که در فضاهایی مانند پارک‌ها، باغ‌ها و بوستان‌ها که به دلیل وجود درختان متعدد سایه‌اندازی می‌شود، روشن گردد. در حقیقت اگر ما برای ایجاد روشنایی در این فضاها، از برج‌های نوری و تجهیزاتی که ارتفاع بسیار بلند و نور زیادی دارند استفاده نماییم، نور از پشت شاخه و برگ درختان به زمین تابیده و فضا را به خوبی روشن نمی‌نماید. از این‌رو برای ایجاد روشنایی مطلوب در انبوه پوشش درختان، کارخانه تولید چراغ پارکی به ساخت این وسیله‌ی بسیار کاربردی می‌پردازد.

علاوه بر این مورد، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ی این چراغ‌ها، موجب استفاده‌ی زیاد ازآن در سطح شهرها می‌شود. این چراغ‌ها مصرف برق پایینی داشته و خرید آن‌ها بلحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می‌باشد.

اجزای تشکیل دهنده‌ی چراغ‌های پارکی

چراغ‌های پارکی فارق از این‌که از چه جنس و متریالی در ساخت‌ها آن‌ها استفاده شده و یا این‌که چه کارخانه‌ای آن‌را تولید می‌کند، از سه بخش عمده تشکیل می‌شود. این سه بخش شامل: پایه‌ها، بازو و سرچراغی می‌شود که در ادامه، به بررسی دقیق‌تر هرکدام از این اجزا می‌پردازیم.

  • طراحی پایه چراغ در کارخانه تولید چراغ پارکی

پایه‌های چراغ‌های پارکی عموما به صورت لوله‌ای شکل ساخته می‌شوند. البته باید بگوییم در این‌جا منظور ما آن دسته از پایه‌هایی است که از جنس فولاد می‌باشند. در بعضی از کارخانجات توسط ریخته‌گری آلومینیوم، پایه‌های بسیار زیبا و منحصر به فردی تولید می‌گردد که با توجه به این موضوع، قیمت بالاتری نیز دارند.

همان‌طور که اشاره نمودیم، پایه‌ها را می‌توان در شکل‌ها و طرح‌های بسیار زیبایی تولید کرد. بسیاری از طراحان با دادن قوس و انحناهایی در این پایه‌ها، نمایی بسیار شکیل و مجلل به آن می‌بخشند. ساخت پایه‌های پانچی نورانی و تعبیه اشکال برش داده شده، با دستگاه‌های برشکاری بسیار دقیق cnc از همین دسته است. علاوه بر این برای متصل کردن چراغ پارکی به بیس پلیت و لچکی، از روش جوشکاری co2 استفاده می‌گردد. بدنه‌ی پایه چراغ پارکی غالبا با رنگ پودری  الکترواستاتیک کوره‌ای پوشیده می‌شود.

  • ساخت بازوهای چراغ پارکی

در کارخانه تولید چراغ پارکی، بازوهای این چراغ در انواع مختلفی مانند، تک بازو، دوبازو و سه بازو تولید می‌شوند. تنوعی که در شکل و اندازه‌ی بازوها در این دسته چراغ‌ها وجود دارد، بسیار بیشتر از تنوع در پایه‌ها است. با توجه به مطالبی که در فوق بیان نمودیم، پایه‌هایی که از جنس ریخته‌گری آلومینیوم تولید می‌شوند، شکل و طرح بازوها در آن بسیار شکیل‌تر و حالت سلطنتی به خود می‌گیرد. در طراحی بازوهای چراغ پارکی، برخی از بازوها سر بالا و برخی دیگر به شکل سر پایین هستند.

بعضی از این بازوها مستقیما به پایه متصل شده و بعضی دیگر، توسط یک انحنا از پایه دور هستند؛ علاوه بر این در برخی از مدل‌ها، بازوها دارای طرح فرفورژه‌ای می‌باشند. خلاصه باید گفت در کارخانجات تولید این دسته از چراغ‌ها، با دنیایی پر از تنوع مواجه می‌شویم.

  • ساخت سرچراغی

سرچراغی‌ها در پایه‌ چراغ پارکی دارای طرح‌های مختلفی هستند. مدل‌هایی از جمله: حبابی با حباب پلی کربنات اکرولیک، سرچراغی‌های دایره و بیضی شکل که دارای قاب فلزی و شیشه‌ای هستند، سرچراغی‌هایی به شکل بلوطی، سرچراغی‌های سلطنتی که بسیار مناسب برای استفاده در پایه چراغ‌های آلومینیومی هستند، سرچراغی‌های رفلکتوری یا انعکاسی و…، تنها بخش کوچکی از سرچراغی‌های تولید شده در کارخانه تولید چراغ پارکی می‌باشند. باید این نکته را بیان کنیم که زیبایی سرچراغی‌ها، نقش بسیار مهمی در زیبایی کل پایه چراغ دارد.

 استفاده از سرچراغی‌ها باید به گونه‌ای که در تناسب و هماهنگی کامل با پایه و بازوهای چراغ باشد، انتخاب شود. در اکثر سرچراغی‌ها از لامپ‌های کم مصرف و یا لامپ‌های ال ای دی سرپیچی برای روشنایی استفاده می‌کنند که، به آسانی نصب و یا تعویض می‌شود.

نورپردازی با انواع چراغ‌های پارکی

همان‌طور که در مطالب فوق اشاره نمودیم، چراغ‌های پارکی در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند که برای استفاده در فضاهای مختلف، می‌توان از آن‌ها کمک گرفت و فضای زیبا و دل‌انگیزی را ایجاد نمود. باید این نکته را بیان کنیم که برای نورپردازی در محیط‌های مختلف، باید به عواملی همچون: طرح و ابعاد چراغ، شدت نور و زاویه‌ی آن توجه نماییم. تولید و ساخت انواع چراغ‌ها در کارخانه تولید چراغ پارکی، دست طراحان نورپردازی را برای فضاهای زیر بسیار باز نگه داشته است:

  • نورپردازی در آبنما
  • نورپردازی مجسمه‌های تزئینی
  • نورپردازی در محل بازی کودکان
  • نورپردازی در محل‌های ورزش
  • نورپردازی در پله‌ها
  • نورپردازی گیاهان و راهروها و…

دلایل تنوع در ساخت چراغ‌های پارکی در کارخانه تولید چراغ پارکی

چراغ‌های پارکی در انواع مدل و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اما شاید برایتان سوال باشد که دلیل این همه تنوع در ساخت این محصول برای چیست؛ برخی از دلایل ساخت این چراغ‌ها در انواع مختلف به شرح زیر می‌باشد:

  • ساخت چراغ‌ها و پایه‌ چراغ‌های متنوع می‌تواند به تمامی سلیقه‌ها پاسخ داده و نیاز‌های همه‌ی خریداران را برطرف نماید.
  • رعایت کردن اصول و قواعد مربوط به نورپردازی فضاها، علاوه بر زیباسازی محیط موجب ایجاد آرامش در فضا نیز می‌شود. از این‌رو انتخاب یک چراغ پارکی مناسب بسیار ضروری است.
  • انتخاب نادرست در استفاده از مدل و رنگ چراغ‌های پارکی و نورپردازی آن، نه تنها موجب آشفتگی در محیط می‌شود، بلکه آشفتگی رفتاری را نیز به دنبال دارد.

کلام پایانی

همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره نمودیم، چراغ‌های پارکی یکی از تجهیزات و المان‌های مهم در سطح شهر می‌باشند. استفاده از این وسیله در پارک‌ها، بوستان‌ها و باغ‌ها، می‌تواند با روشنایی مطلوب از سایه‌اندازی و تاریکی بیش از حد محیط توسط درختان، جلوگیری کند.

کارخانه تولید چراغ پارکی در سطح کشور، با ساخت انواع طرح‌ها و مدل‌های این چراغ، توانسته‌ پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان خود شده و به زیباسازی فضای شهر کمک شایانی نماید. همواره پیش از استفاده از این چراغ‌ها، ابتدای فضای مورد نظر را بررسی نموده و مطابق با سبک و میزان نوری که فضا احتیاج دارد، اقدام به نصب این چراغ‌ها نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *