مقالات وب سایت

پر فروش‌ترین مدل لوستر کدام است؟

وقتی صحبت از وسایل روشنایی و تزئینی به میان می‌آید، هیچ چیز مانند یک لوستر درخشش ایجاد نمی‌کند. لوستر می‌تواند فضای دلچسب و گرم برای خانواده و مهمانان بسازد. اما برای دستیابی به فضای مورد نظر، ابتدا باید با طرح‌ها، سبک‌ها و انواع مختلف لوستر آشنا شوید تا همه حالت‌ها و امکاناتی که با نصب لوستر می‌توانید داشته باشید را در نظر گرفته و به طرح ایده‌آل خود برسید. در این مقاله با برخی از اطلاعات اولیه در مورد لوسترها و انواع مختلف، اشکال، پرداخت‌ها و عملکردها و پر فروش‌ترین مدل لوستر آشنا می‌شوید. در نهایت در هنگام قرار دادن لوستر در خانه باید به سه چیز توجه کنید: موقعیت، ارتفاع نصب و سطح روشنایی.

لوستر چیست؟

در اصل، لوستر یک وسیله نوری می‌باشد که از سقف آویزان می‌شود. در حالی که بیشتر در اتاق غذاخوری از لوسترها استفاده می‌شود، می توان از لوسترها برای ایجاد ظاهر در هر اتاقی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و پاسیو استفاده کرد. لوسترها دارای لامپ های زیادی هستند، اکثریت در چند طبقه و برای روشنایی محیط استفاده می‌شوند.

چراغ آویز، ممکن است با یک لوستر اشتباه گرفته شود. یک چراغ آویز به طور کلی شامل فقط یک سایه یا منبع نور است که از یک سیم آویزان می‌شود، در حالی که یک لوستر دارای چندین سایه و منبع نور است که اغلب توسط یک قاب منشعب به هم متصل می‌شوند. با این حال، حتی با وجود این تمایز، به نظر می‌رسد تفاوت بین چراغ‌های آویز و لوستر در هنگام مقایسه چراغ‌های آویزان با سایز بزرگ و لوسترها، کاملا محو می‌شود. بسیاری از افراد یک چراغ بزرگ را لوستر می‌دانند حتی اگر از نظر فنی این‌گونه نباشد.

نکات مهم در انتخاب لوستر

تنوع در مدل‌ها و طرح‌های لوستر در بسیاری از مواقع منجر به انتخاب و خرید نامناسب آن می‌شود. اگرچه توجه به پر فروش‌ترین مدل لوستر بسیار مهم است اما هر خانه سبک خاص خود را دارد و محل استفاده از لوستر بسته به نوع سلیقه هر شخص می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای یک انتخاب درست توجه به چند نکته مهم می‌باشد.

محل قرار دادن لوستر

 در یک فضای داخلی، موقعیت لوستر باید تا حد امکان در مرکز قرار گیرد. سه دلیل وجود دارد که این موضوع را تایید می‌کند. اول دلیل زیبایی شناسی است. یک لوستر با طراحی خوب از تمامی جهات تحسین برانگیز است. قرار دادن لوستر در یک موقعیت مرکزی به شما یک نمای 360 درجه می‌دهد تا تمام عناصر زیبای آن‌را تحسین کنید. دوم نور عمومی است. نور مصنوعی محیط به طور یکنواخت از موقعیت مرکزی توزیع می‌شود. سوم تقارن است. یک لوستر به عنوان شی معلق بهتر است در یک مکان مرکزی برای تعادل بصری قرار گیرد.

ارتفاع نصب لوستر

 در یک اتاق غذاخوری، یک لوستر باید تقریباً 30 اینچ بالاتر از سطح میز ناهارخوری آویزان شود تا افرادی که در اطراف آن نشسته‌اند بتوانند یکدیگر را ببینند و انعکاس نور در چشمان مزاحمت ایجاد نکند. اگر سقف بلندی دارید (9 فوت یا بالاتر)، به ازای هر فوت اضافی ارتفاع سقف، حدود 3 اینچ اضافه کنید. علاوه بر این، لوستر باید 1/2 تا 2/3 عرض میز باشد. در اتاق‌های دیگر، هنگام نصب لوستر، همیشه باید چنین خط دید و فاصله‌ای مطمئن را در نظر بگیرید. به هر حال، یک چراغ روشنایی اگر جلوی دید شما را بگیرد یا اگر مدام سرتان را به آن بکوبید، جذابیت کمتری دارد.

روشنایی لوستر

 تعداد لامپ ایده‌آل برای روشنایی محیط در اتاق ناهار خوری یا هر اتاقی با متراژ مربع فضا تعیین می‌شود. بنابراین شما هوشمندانه تعداد لامپ مورد نیاز فضای خود را در یک لوستر به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید، ممکن است یک لوستر تنها منبع نور محیط در یک فضا نباشد، اما احتمالا منبع اصلی خواهد بود.

طراحی و سبک پر فروش‌ترین مدل لوستر

یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های گشتن و بررسی در بازار لوستر، کشف سبکی است که برای خانه خود می‌پسندید. برای تطابق با طراحی خانه خود، انواع طراحی لوستر را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که کدام یک می‌تواند به بهترین وجه برای خانه شما مناسب باشد. در ادامه با برخی از انواع طرح‌های آن آشنا می‌شوید.

طرح لوستر مدرن

امروزه یکی از پر فروش‌ترین مدل لوستر، لوستر مدرن است. اگر به دنبال سبک خاص و متمایز از منظر زیبایی شناختی هستید، این طرح می‌تواند برای شما مناسب باشد. طرح‌های مدرن بسیار خلاقانه هستند و عموما از کریستال در ساخت آن استفاده نمی‌شود. به دلیل خاص بودن شکل ظاهری و در بعضی موارد خاص بودن نور پردازی برای کافه‌ها، ادارت و رستوران‌ها مناسب‌تر هستند.

طرح لوستر روستایی

با تاکید بر سادگی و طبیعت گرایی ساخته می‌شود. در این مدل‌ها استفاده از چوب، آهن فرفورژه و لامپ‌های سبک ادیسون بسیار رایج است. ظاهر سنتی و روستایی این مدل نوعی نوستالژی را به خانه شما می‌آورد. در این لوسترها معمولاً از شیشه شفاف یا بدون شیشه با لامپ‌های ادیسون، رنگ‌های قدیمی چوب و فلز استفاده می‌کنند.

طرح لوستر صنعتی

 در طراحی صنعتی استفاده از چوب و فلزی که در معرض نور هستند به کار گرفته می‌شود تا تصویری صنعتی را که ممکن است در یک کارخانه یا محیط صنعتی استفاده شده باشد، ایجاد کند. معمولا این نوع لوسترها قابلیت تنظیم ارتفاع و نورپردازی نیز دارند.

طرح لوستر کریستالی

یکی از رایج‌ترین و پر فروش‌ترین مدل لوستر همین لوستر کریستالی است. طرحی لوکس و براق از کریستال در طرح‌ها بسیار متنوع جذابیت خیره کننده‌ای به نورپردازی خانه شما می‌بخشد. مدل‌های آبشاری برای فضاهایی که ارتفاع بیشتر از معمول دارند یک انتخاب منحصر به فرد و جذاب است. به دلیل تنوع زیادی که در شکل دادن کریستال‌ها وجود دارد یکی از پر فروش‌ترین مدل لوستر در بازار هستند.

طرح لوستر معاصر

طراحی نوآورانه و مینیمالیسم را می‌توان از طراحی‌های معاصر نامید. این سبک با به تصویر کشیدن سادگی و روزمرگی خود را از سبک‌های دیگر جدا می‌کند. در حین تاکید بر سادگی برخی از مدل‌های این سبک بسیار گران قیمت هستند اما طراحی آن‌ها طوری انجام می‌شود که کمترین تجملات و حاشیه‌های اضافی در طرح وجود داشته باشد.

کلام پایانی

برای انتخاب مدل لوستر شما می‌توانید یا سبکی را برگزینید که مطابق سبک خانه شما یا در تضاد آن باشد. در هر حال شناخت سبک سلیقه و خانه بسیار برای انتخاب مدل لوستر بسیار مهم است. لوسترها از نظر رنگ و جنس مورد استفاده بسیار متنوع هستند برای مثال چوبی، برنز، نقره، فلزی. همچنین از نظر شکل خوشه‌ای، گرد، مستطیلی و غیره در بازار وجود دارند. اما شناخت پر فروش‌ترین مدل لوستر می‎تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *