مقالات وب سایت

چراغ حیاطی لاله زار

چراغ حیاطی لاله زار

چندین لامپ اولیه وجود دارد که می‌توانید در باغ یا حیاط خلوت خود نصب کنید تا جذابیت آن را در شب افزایش دهید. بیایید نگاهی دقیق به انواع مختلف چراغ حیاطی لاله زار و نورپردازی منظره‌ای که می‌توانید استفاده کنید بیاندازیم.

چراغ‌های نورافکن

نورافکن‌ها یکی از انواع چراغ حیاطی لاله زار هستند که انواع متفاوتی از نظر عرض و وسعت پرتو نور دارند. زمانی که به عرض پرتو نور می‌پردازیم، نورافکن‌ها یک پرتو باریک و متمرکز از نور را ارائه می‌دهند که معمولاً حدود 45 درجه است. هدف گیری این چراغ‌ها آسان‌تر است و برای برجسته کردن ویژگی‌های خاص مانند منظره یا جزئیات معماری عالی است. از طرف دیگر هنگامی که به وسعت پرتو می‌پردازیم، می توانند تا 120 درجه پخش شوند. اگر می‌خواهید بر روی مناطق عمومی مانند راهرو یا پیاده روی باغ نور بتابانید، نورافکن مناسب‌ترین گزینه است.

چراغ ضدآب حیاط
بدنه این مدل از آلومینیوم دایکست بوده و در رنگ های پتینه برنزی، پتینه مسی، مشکی و سفید قابل سفارش است.

چراغ‌های داخلی

یک چراغ درون زمینی به دلیل اینکه مستقیماً در زمین نصب می‌شود، چراغ داخلی چمنی نیز نامیده می‌شود. این یک لامپ دایره‌ای یا مربعی شکل است و بیشتر برای روشن‌کردن حیاط یا معابر یا پیاده‌روها استفاده می‌شود. این وسایل روشنایی برای افزودن پیچیدگی و شخصیت به نمای بیرونی در شب بسیار مفید هستند. نور رو به بالا به راحتی می‌تواند کل درخت یا سازه را روشن کند.

از این مدل چراغ حیاطی لاله زار همچنین می‌توانید در نورپردازی داخلی در ترکیب با نورافکن برای ایجاد یک تمرکز روشنایی قوی‌تر استفاده کنید. فیکسچر این چراغ‌ها بیشتر در زیر زمین پنهان است و اثر نورپردازی واقعی آن چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. استفاده از این چراغ‌ها برای علامت‌گذاری مسیرها برای  حرکت ایمن‌تر در طول شب بسیار توصیه می‌شود. این‌ها همچنین دارای مقاومت وزنی متفاوتی هستند تا بتوانند فشار وسیله نقلیه‌ای را که از روی آن‌ها عبور می‌کند تحمل کنند.

چراغ‌های پارکی در فضای باز

چراغ های پارکی در فضای باز به همراه چراغ‌های نورافکن برای برجسته کردن مسیر از دروازه به خانه شما عالی هستند. این‌ها نورهای محیطی خنک هستند و مانند نورافکن‌ها خیلی روشن نیستند. چراغ های پارکی بیرونی بلند برای روشن کردن مسیرهای عبور و مرور و مسیرهای طولانی در باغ یا حیاط خلوت ایده‌آل هستند. برای روشنایی مسیرهای کوچک و طاقچه‌ها، چراغ‌های پارکی بیرونی با اندازه کوتاه‌تر توصیه می‌شود. قبل از نصب، ابتدا باید تعیین کنید که به چه تعداد چراغ پارکی در فضای باز نیاز دارید. برای این کار ابتدا باید قطر نور پخش شده در اطراف فضا را اندازه بگیرید.

چراغ‌های حوض

چراغ های حوض یکی دیگر از انواع چراغ حیاط لاله زار هستند. تفاوت اصلی این چراغ با بقیه مدل ها این است که این‌ها کاملاً در برابر آب مقاوم هستند زیرا برای استفاده در زیر آب طراحی شده‌اند. این چراغ ها برای روشن کردن استخرهای شنا از داخل بسیار محبوب می‌باشند. همچنین می‌توانید از این حوضچه‌های داخلی برای برجسته کردن بیشتر ویژگی منظره در طول شب استفاده کنید.

نکات مهم نورپردازی منظره با چراغ حیاطی لاله زار

ممکن است پس از دیدن انواع مختلفی از وسایل روشنایی منظره، احساس سردرگمی کنید. بهترین راه برای تعیین نورپردازی مناسب برای حیاط یا باغتان استفاده از چراغ قوه با قابلیت کاهش نور در باغ هنگام شب است. شما می‌توانید آزمایش کنید و بهترین زوایای نورپردازی را برای جنبه‌های مختلف منظره انتخاب کنید. در این‌جا چند نکته تخصصی نورپردازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش جذابیت باغ یا حیاط خلوت خود استفاده کنید.

روشنایی، نورپردازی بالا یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌ها برای افزودن یک درام به ویژگی‌ بلندی باغ، مانند درختان است. می‌توانید چراغ را از زمین به بالا روی یک تنه درخت ضخیم متمرکز کنید یا قسمت زیرین تاج درخت را روشن کنید. نورافکن‌ها و چراغ های داخلی برای استفاده در نورپردازی بالا توصیه می‌شود.

سایه انداختن، یک گزینه فوق العاده است که اشکال دراماتیکی را ایجاد می‌کند که ممکن است در طول روز پنهان شوند. برای ایجاد یک شبح کامل، باید نور را در پشت آیتم در فوکوس نصب کنید و نور را به سمت جایی که تصمیم می‌گیرید نقطه دید اصلی باشد، بگیرید. مطمئن شوید که نور را طوری ثابت کنید که گیره آن قابل مشاهده نباشد. بازم هم شما می‌توانید از چراغ حیاطی لاله زار مدل داخلی و نورافکن برای سایه زنی در باغ یا حیاط خلوت خود استفاده کنید.

سایه زدن، سایه درست برعکس مورد قبل است. در این حالت، شما باید نور را بین نقطه دید اصلی و جسم مورد نطر در فوکوس قرار دهید. مطمئن شوید که پرتو نور را به سمت جسم مورد نظر هدف قرار دهید. این ترفند نورپردازی زمانی بسیار خوب عمل می‌کند که یک سطح صاف مانند دیواری در پشت آیتم دارید تا سایه ایجاد شده را نشان دهید. با این حال، می‌توانید با استفاده از این ترفند جلوه ای بسیار ملایم و آرامش‌بخش ایجاد کنید.

چراغ‌های دیواری

چراغ‌های دیوار یکی از جدیدترین نوع چراغ حیاطی لاله زار است. رایج‌ترین استفاده آن برای درب ورودی‌ می‌باشد و برای برجسته کردن جزئیات معماری نمای بیرونی خانه شما بسیار توصیه می‌شود. این چراغ‌ها همچنین در نورپردازی دیوارهای سنگی یا نورپردازی فضاهای تفریحی حیاط خلوت نیز موثر هستند. همچنین این مدل برای روشن کردن مسیر حیاط نیز استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

امروزه انواع مختلفی از نورپردازی منظره با انواع چراغ حیاطی لاله زار وجود دارد. اکنون می‌توانید به راحتی برنامه‌های نورپردازی منظره خود را با یک چراغ قوه ساده تهیه و یادداشت کرده و شروع به کار روی آن کنید. جراغ خیاطی لاله زار تنوع بسیار زیادی دارد مانند: نورافکن، داخلی، پارکی، چراغ حوض، حلزونی، مینیاتوری و سردری که هر کدام از آن‌ها نیز از نظر سازه، رنگ، ارتفاع، تعداد چراغ کار شده نیز تفاوت دارند. با این حال، همیشه توصیه می‌شود که برای نصب وسایل روشنایی منظره به دنبال کمک حرفه‌ای باشید تا مطمئن شوید که از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

همچنین بسیار اهمیت دارد که تفاوت بین نور گرم و سرد را درک کنیم. نور سفید خنک معمولاً فقط در آب و هوای گرم مورد توجه قرار می گیرد، جایی که از یک روز گرم مرطوب وارد محیط می‌شوید، احساس کنید در یخچال هستید در واقع یک نکته مثبت است. رنگ زرد نیز باعث می‌شود اتاق طلایی و لوکس‌تر و البته گرم‌تر احساس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *