مقالات وب سایت

بهترین لامپ‌ برای روشنایی منزل

بهترین لامپ‌ برای روشنایی منزل

لامپ‌ ادیسونی و لامپ ال ای دی جزء وسایل ضروری برای روشنایی اماکن مختلف محسوب می‌شوند. امروزه وجود آنها در هر مکانی لازم و ضروری است. لامپ‌ها جزء منابع نور غیر طبیعی محسوب می‌شوند که در انواع مختلف به بازار عرضه شده‌اند. این محصولات جزء محصولات روشنایی و الکتریکی قرار می‌گیرند و دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشند. در ادامه می‌خواهیم در مورد بهترین لامپ برای منزل صحبت کنیم. امروزه لامپ‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک از محیط‌ها نیاز به نوعی از آنها دارد. برای خرید انواع لامپ‌ها می‌توانید به قسمت محصولات لاکچری لایت مراجعه نمایید. در قسمت محصولات تمامی مدل‌ها را مشاهده و با توجه به شرایط و دکوراسیون خود آنها را خریداری کنید. در ادامه بیشتر در مورد انواع لامپ‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر قصد خرید بهترین لامپ‌ برای روشنایی منزل دارید حتماً با ما همراه باشید.

پر نور ترین لامپ برای خانه

پر نور ترین لامپ برای خانه

برای منزل لامپ چند وات استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک سری استاندارد در مورد بهترین لامپ‌ برای منزل در نظر بگیریم باید بگوییم بهترین وات انتخابی برای لامپ‌ها متفاوت است. به طور معمول برای هر ۱۲ متر مربع به ۱۵ وات روشنایی احتیاج دارید که می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه این عدد را کمتر و یا بیشتر در نظر بگیرید. برای مثال برای اتاق‌های پذیرایی که به میزان نور زیادتری احتیاج دارند بهتر است به ازای هر ۱۲ متر مربع از لامپ‌های ۱۸ واتی استفاده کنید. برای اتاق خواب و مکان استراحت که باید نور ملایم‌تری را ایجاد نمایید بهتر است لامپ‌های ۱۲ یا ۱۳ واتی را تهیه کنید. شما قبل از خرید لامپ، حتماً باید نوع لوستر، آویز و یا چراغ خود را تعیین کنید. اگر از یک لوسترلا چند شاخه استفاده می‌کنید باید لامپ‌هایی با توان‌های مختلف درون آن قرار دهید. بهترین و پرکاربردترین لامپ‌ها یا به عبارتی بهترین لامپ برای روشنایی منزل، لامپ‌هایی هستند که توان آنها ۷ الی ۲۰ وات است.

پرنورترین لامپ برای خانه

بهترین لامپ‌ برای منزل

بهترین لامپ‌ برای منزل

در بحث نورپردازی، شما می‌توانید از انواع لامپ‌ها برای ایجاد انواع نور عمومی، نور تاکیدی و نور وظیفه‌ای استفاده کنید. اگر بخواهیم دقیق‌تر در مورد هر یک از آنها توضیح دهیم باید بگوییم که نورهای عمومی نورهای کلی هستند که می‌توانند به عنوان منبع طبیعی استفاده شوند. لوستر یک منبع برای ایجاد نور عمومی می‌باشد. نورهای وظیفه‌ای توسط لامپ‌هایی تولید می‌شوند که می‌توانند یک محدوده کوچک مانند محل کار یا مطالعه را روشن کنند. به طور مثال لامپ‌های ال ای دی می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد فضای مطالعاتی باشند. نورهای تاکیدی که بسیار رواج پیدا کرده‌اند برای برجسته نشان دادن اجسام خاص استفاده می‌شوند. از چراغ‌های دکوراتیو و هالوژن می‌توانید در بالای تابلوها و یا مجسمه‌ها استفاده کنید تا زیبایی آنها چندین برابر شود.

انواع بهترین لامپ‌ برای منزل

شما با مراجعه به قسمت محصولات لاکچری لایت می‌توانید انواع لامپ LED شمعی، فیلامنتی، رنگی، حیاطی و ادیسونی را تهیه کنید. لامپ‌های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند و امروزه در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال می‌توان به لامپ ال ای دی شمعی اشاره کرد که در بسیاری از لوسترهای زیبا استفاده می‌شود و می‌تواند زیبایی داخل منزل را چندین برابر کند. این لامپ‌های ال ای دی دارای پایه کوچک هستند و توان مصرفی آنها بین ۵ تا ۷ وات است. برای همین مورد توجه قرار گرفته‌اند و علاوه بر زیبایی، توان مصرفی پایینی دارند. دسته دوم، لامپ‌های ال ای دی حبابی هستند که توان آنها نسبت به دسته شمعی بالاتر است. توان مصرفی این لامپ‌ها ۷ تا ۲۰ وات است.  برای روشن کردن مکان‌هایی از جمله اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و راه پله استفاده می‌شوند. این لامپ‌ها معمولاً به صورت پایه بزرگ (E27) تولید می‌شوند.

لامپ‌های ال ای دی استوانه‌ای نمونه دیگر هستند که توان بسیار بالایی دارند. توانایی این لامپ‌ها ۲۰ وات تا ۱۰۰ وات می‌باشد و در اتاق‌های خیلی بزرگ، کارخانه‌ها و اماکن صنعتی کاربرد دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مجموعه لاکچری‌های تماس بگیرید و فضای منزل خود را توصیف و متراژ آن را بیان کنید تا مشاورین ما لامپ مناسب با فضای مد نظر شما را معرفی کنند.

راهنمای خرید بهترین لامپ دکوراتیو

انتخاب بهترین لامپ تزيینی برای منزل علاوه بر اینکه باعث می‌شود احساس آرامش داشته باشید می‌تواند خستگی شما را کاهش و موجب شادابی تان شود. علاوه بر این هزینه‌های مربوط به مصرف برق را می‌توانید کاهش دهید. با انتخاب هوشمندانه و انتخاب انواع لامپ‌های کم مصرف می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. از طرفی دیگر، در انتخاب لامپ رنگ نور و شدت آن رابطه نزدیکی با سبک دکوراسیون شما خواهند داشت. پیش از خرید حتماً باید یک سری فاکتورهای مهم را از جمله نور، توان، میزان روشنایی، ولتاژ و ابعاد لامپ را مد نظر قرار دهید.

برای افزایش زیبایی محیط می‌توانید از تجهیزات نورپردازی مانند لامپ‌های هالوژن، ریسه نواری، چراغ دفنی و غیر استفاده کنید. این تجهیزات در آرک، سقف‌ها، ستون و راه‌پله‌ها استفاده می‌شوند و معمولاً بین ۳ الی ۸ وات توان دارند. اگر قصد دارید برای سقف کاذب لامپ تهیه کنید حتماً توجه کنید که لامپ مورد نظر وزن زیادی نداشته باشد. هالوژن‌ها می‌توانند یک گزینه مناسب برای سقف کاذب باشند. لامپ دکوری در منزل، زیبایی منزل را چندین برابر می‌کند و می‌تواند جلوه‌های بصری مجموعه را افزایش دهد. از لامپ‌های مناسب می‌توان به آباژور و لوسترها اشاره کرد که دارای سرپیچ‌های استاندارد هستند و شما می‌توانید انواع لامپ‌ها را در آنها نصب کنید.

بهترین لامپ برای اتاق

برای هر قسمت از خانه شما می‌توانید بهترین لامپ‌ برای منزل را انتخاب کنید. به طور مثال برای روشنایی منزل می‌توانید به این شکل عمل کنید که در قسمت حال و پذیرایی از نورهای عمومی استفاده کنید. در گوشه‌های اتاق یا بالای تجهیزات دکوراتیو هم می‌توانید از نورهای تاکیدی استفاده نمایید. در قسمت آشپزخانه که در اولویت قرار دارد باید برای زیر کابینت؛ بالای سینک و غیره از نورهای وظیفه‌ای استفاده کنید تا در زمان ممکن بتوانید تسلط کامل بر کار را داشته باشید. برای اتاق خواب‌ها بهتر است از چراغ خواب‌ها استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر نور وظیفه‌ای از نور تاکیدی آن هم استفاده کنید. در سرویس بهداشتی و حمام که پراهمیت هستند ابتدا باید از نورهای عمومی استفاده کنید. بعد از آن می‌توانید در اطراف آینه هم از نورهای وظیفه کمک بگیرید. این نکته قابل توجه است که نصب لامپ‌ها در جایگاه نامناسب باعث ایجاد سایه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *